• وابستگی بازار مسکن به پلتفرم‌های آنلاین نه‌تنها هزینه جست‌وجو را کاهش نداده، بلکه به ایجاد قیمت‌های ساختگی و غیرواقعی دامن زده و فضای بی‌ضابطه‌ای را به وجود آورده است.

  • مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه‌وشهرسازی در اصفهان با اشاره به پیشرفت ۷۵‌درصدی زیرسازی خط ریلی اصفهان-قم، بر لزوم تسریع در تامین مالی این طرح و سایر پروژه‌های ریلی کلان کشور تاکید کرد.

  • وزیر راه‌وشهرسازی از تکمیل زیرسازی و مراحل نهایی روسازی راه‌آهن اردبیل-میانه خبر داد و اعلام کرد که سوت قطار تا پایان امسال در این استان به صدا درخواهد آمد.

  • بیست‌ودو سال پس از زلزله ویرانگر بم، ایران هنوز با چالش‌های جدی در زمینه ساخت‌وساز و ایمنی پروازی مواجه است. بررسی بافت‌های فرسوده و ضعف‌های ساختاری در این زمینه نشان می‌دهد که ارتقای کیفیت زندگی و ایمنی شهری نیازمند اقداماتی فراتر از وعده‌های کلیشه‌ای است.

  • سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری، ایمنی پرواز را مهم‌ترین ماموریت این سازمان عنوان کرده و اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی درخواست‌های جدید برای تاسیس شرکت‌های هواپیمایی پذیرفته نخواهد شد.

  • دولت با هدف اجرای سیاست کوچک‌سازی و اصلاح ساختاری در وزارت راه‌و‌شهرسازی، سندی با عنوان «ماموریت-وظایف اساسی» را تصویب و ابلاغ کرد تا از طریق آن شفاف‌سازی ماموریت‌ها، حذف وظایف موازی و تقویت نقش راهبردی تحقق یابد.

  • پاکستان پس از فرآیند مناقصه‌ای رقابتی، شرکت هواپیمایی ملی خود (PIA) را به قیمت ۱۳۵ میلیارد روپیه (معادل ۴۸۲ میلیون دلار) به فروش رساند. این معامله بزرگ، نشانه‌ای از تغییر اساسی در سیاست هوانوردی این کشور پس از سال‌ها ضرر مالی است.

  • سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در لایحه بودجه ۱۴۰۵ به همان میزان ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده است، که نشان‌دهنده استمرار سیاست‌های حمایتی دولت در این حوزه است.

  • در لایحه بودجه ۱۴۰۵، درآمد ۷ هزار میلیارد تومان (۷ همت) از جریمه بانک‌ها به دلیل عدم پرداخت تسهیلات تولید مسکن پیش‌بینی شده است. این جریمه‌ها به منظور تشویق بانک‌ها به اختصاص سهمیه تعیین شده برای تسهیلات مسکن وضع شده است.

  • در لایحه بودجه سال ۱۴۰۵، وزارت راه و شهرسازی برای اولین بار بودجه‌ای بالغ بر ۵.۹۵۵ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است که نشان‌دهنده تمرکز بر توسعه حمل و نقل و تأمین مسکن است.

وب گردی