رکوردشکنی بلک‌فرایدی در آمریکا

گروه فناوری
کدخبر: 583038
بلک‌فرایدی امسال رکورد جدیدی در تاریخ تجارت الکترونیک ثبت کرد و مصرف‌کنندگان آمریکایی مبلغ خیره‌کننده 8/11 میلیارد دلار را به‌صورت آنلاین خرج کردند.
رکوردشکنی بلک‌فرایدی در آمریکا

جهان صنعت– بلک‌فرایدی امسال رکورد جدیدی در تاریخ تجارت الکترونیک ثبت کرد. طبق گزارش‌های جدید مصرف‌کنندگان آمریکایی در این روز مبلغ خیره‌کننده ۸/‌۱۱‌میلیارد دلار را به‌صورت آنلاین خرج کردند که نسبت به ۸/‌۱۰‌میلیارد دلار سال گذشته بیشتر شده است. این آمار نشان می‌دهد که خریداران بیشتر ترجیح می‌دهند به‌جای ایستادن در صف‌های طولانی فروشگاه‌ها در خانه بمانند و با موبایل و کامپیوتر خریدهای خود را انجام دهند. براساس آمارهای ادوبی، در ساعات اوج خرید(بین ساعت۱۰صبح‌تا۲بعدازظهر) خریداران آنلاین در هر دقیقه حدود ۵/‌۱۲‌میلیون‌دلار خرج کردند. این حجم از تراکنش نشان می‌دهد که بلک‌فرایدی دیگر فقط یک روز شلوغ در پاساژها نبوده بلکه به بزرگ‌ترین رویداد تجارت الکترونیک تبدیل شده است. رشد ۱/‌۹‌درصدی فروش آنلاین نسبت‌به سال گذشته حتی از پیش‌بینی‌های اولیه کارشناسان هم فراتر رفت. ادوبی پیش‌بینی می‌کند که سایبر ماندی(دوشنبه بعد از بلک‌فرایدی) بزرگ‌تر از سال‌های قبل خواهد بود و فروش آنلاین به ۲/‌۱۴‌میلیارد دلار خواهد رسید. امسال هوش‌مصنوعی نقش مهمی در بلک‌فرایدی داشته است. ترافیک هدایت‌شده توسط هوش‌مصنوعی به سایت‌های فروشگاهی نسبت به سال قبل ۸۰۵‌درصد افزایش داشته است. تخمین زده می‌شود که ابزارهای هوش‌مصنوعی و ایجنت‌های هوشمند در سراسر جهان روی فروش ۲۲‌میلیارد دلار کالا تاثیرگذار بودند. کایلا شوارتز، مدیر بخش بینش مشتریان در Salesforce می‌گوید: « دراین فصل تعطیلات ثابت کرد که هوش‌مصنوعی دیگر فقط ابزاری برای کاهش هزینه نبوده بلکه یک موتور درآمدزای بزرگ است.»

منبع: دیجیاتو

وب گردی