• دلار 130 هزار تومانی به عنوان یک واقعیت تلخ، بازار مسکن ایران را در باتلاق رکود و بحران فرو برده است، به طوری که افزایش هزینه‌های ساخت و کاهش توان خرید مردم، تولید مسکن را به شدت تحت فشار قرار داده است.

  • بنادر خشک به‌عنوان ابزارهای کلیدی سیاست توسعه درون‌سرزمینی در ایران، با وجود پتانسیل‌های فراوان، همچنان در حاشیه سیاستگذاری قرار دارند و نیازمند توجه و اصلاحات اساسی هستند.

  • راه‌آهن کلاله-جلفا با اتصال کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب، جایگاه ژئوپلیتیک ایران را در تجارت جهانی تقویت می‌کند و می‌تواند به بهبود وضعیت ترانزیت کالا کمک کند.

  • عضو کمیسیون اصل نود مجلس نسبت به سیاست اجاره‌داری دولتی وزارت راه‌وشهرسازی انتقاد کرد و آن را منجر به اختلال در بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها دانست.

  • مهمانداران خطوط هوایی در فرودگاه بین‌المللی میامی به‌دلیل عدم پرداخت حقوق عادلانه و نبود امنیت شغلی، تحصن اعتراضی برگزار کردند و خواستار تغییر شرایط کاری شدند.

  • معاون مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن از حذف واسطه‌ها در فرآیند انتقال امتیاز تسهیلات مسکن خبر داد و گفت که انتقال امتیاز به بستگان نزدیک با تایید شعبه مبدا امکان‌پذیر است.

  • معاون وزیر راه‌وشهرسازی از پرداخت تنها 2 درصد از تسهیلات قانونی به بافت‌های فرسوده خبر داد و تاکید کرد که با نوسازی این بافت‌ها می‌توان به نیاز مسکن کشور پاسخ داد.

  • افزایش تاریخی نرخ دلار به ۱۳۰ هزار تومان، نشانه‌ای از بی‌ثباتی پولی در اقتصاد ایران است و اثرات تدریجی آن بر بازار مسکن، با وجود رکود تورمی، می‌تواند به بحران دسترسی به مسکن دامن بزند.

  • اختلاف چشمگیر در آمارهای اعلام‌شده از تعداد هواپیماهای فعال کشور، ابهاماتی جدی درباره وضعیت واقعی ناوگان هوایی ایران ایجاد کرده است، به‌طوری‌که مقامات مختلف اعداد متفاوتی از 150 تا 236 فروند را اعلام کرده‌اند.

  • فرودگاه دوبی با آغاز فصل سفرهای زمستانی، به مسافران یادآوری کرد که برای پرواز ایمن با دستگاه‌های لیتیومی، قوانین جدید انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) را رعایت کنند.

وب گردی