• افزایش قیمت بنزین به‌عنوان راهکاری برای جبران کسری بودجه دولت، در شرایط کنونی اقتصادی ایران، بار اضافی بر دوش قشر کارگر و خانوارهای کم‌درآمد می‌گذارد و به‌نظر نمی‌رسد که تدابیری مانند کالابرگ بتوانند این فشار را جبران کنند.

  • با وجود هزینه‌های بالا برای حمایت از تولید، رشد اقتصادی ایران پایدار نبوده و فاصله زیادی با اهداف کلان برنامه‌های توسعه دارد، که نشان‌دهنده اختلال در سیاست‌های حمایتی است.

  • وعده‌های واردات خودروهای برقی و هیبریدی در سال ۱۴۰۲ هنوز تحقق نیافته و بازار خودروهای کم‌مصرف در کشور به دلیل کندی روند واردات و محدودیت زیرساخت‌ها تقویت نشده است.

  • رییس هیات‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان‌شرقی از عدم پرداخت حقوق کارگران به دلیل تعطیلی‌های ناشی از قطعی برق و گاز خبر داد و تاکید کرد که کارگران مجبور به اضافه‌کاری اجباری در روزهای تعطیل می‌شوند.

  • نرخ تورم نقطه به نقطه به 49.9 درصد در آبان‌ماه 1404 رسید که زنگ خطر جدی برای معیشت میلیون‌ها کارگر و خانواده‌های آنان به صدا درآمده و نشان‌دهنده فرسایش قدرت خرید قشر کارگری است.

  • قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی بار دیگر به محور اختلاف میان مجلس، وزارت صمت، سازمان حمایت و شورای رقابت تبدیل شد؛ جایی که هرکدام از نبود شفافیت و محدودیت‌های قانونی سخن گفتند و رشد غیرمنطقی قیمت‌ها را به دیگری نسبت دادند.

  • «اجرای طرح ملی جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با ارائه تسهیلات به متقاضیان، پس از چهاردهه، می‌تواند به کاهش آلایندگی هوای تهران کمک کند.

  • دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو اعلام کرد که مصوبه تخصیص منابع 40 همتی به قطعه‌سازان از تاریخ 25 آبان‌ماه ابلاغ شده، اما عدم الزام بانک‌ها به اجرای آن موجب تأخیر در عملیاتی شدن این مصوبه شده است.

  • در نشستی با حضور روسای کانون‌های بازنشستگان کشوری استان قزوین، پیشنهادات قرارداد بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۵ بررسی و چالش‌های مالی مرتبط با آن مورد بحث قرار گرفت.

  • در نشستی با حضور مدیرعامل و نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، عملکرد این سازمان در راستای احکام برنامه هفتم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وب گردی