۴۷۵۰شکایت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای ثبت شد

گروه اقتصادی
کدخبر: 544434
در سه‌ماهه نخست امسال، ۴۷۵۰ شکایت در رشته‌های مختلف بیمه ثبت شده که بیشترین آن مربوط به بیمه شخص ثالث است.
۴۷۵۰شکایت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای ثبت شد

جهان‌صنعت- بیمه مرکزی اعلام کرد: در سه‌ماهه نخست امسال، در مجموع ۴‌هزار و ۷۵۰ شکایت در رشته‌های مختلف بیمه ثبت شده که از این تعداد ۳‌هزار و ۳۸۱ شکایت مختومه شده و یک‌هزار و ۳۶۹شکایت همچنان در حال رسیدگی است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، آمار شکایات صنعت بیمه در راستای ماموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، آگاهی بیمه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان، تشویق شرکت‌های بیمه به بهبود فرآیندهای ارائه خدمات و رسیدگی به شکایت بیمه‌گذاران به‌صورت ماهانه از سوی بیمه مرکزی منتشر می‌شود.

این آمار نشان‌‌دهنده عملکرد رسیدگی به شکایات بیمه‌ای در سه‌ماه اول سال جاری است که در برخی رشته‌ها، شکایات بیشتری ثبت شده و در پاره‌ای موارد وضعیت رسیدگی به شکایات به‌طور نسبی بهتر بوده است.

رشته بیمه شخص ثالث با ثبت ۲‌هزار و ۱۱۹ شکایت، بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده است. از این تعداد، یک‌هزار و ۵۱۸شکایت رسیدگی شده که ۸۲۸شکایت وارد و ۶۹۰شکایت ناوارد بوده است. همچنین ۶۰۱ شکایت در حال رسیدگی است.

رشته بیمه درمان نیز با یک‌هزار و ۲۲۸شکایت ثبت‌‌شده در جایگاه دوم قرار دارد. از این تعداد ۸۶۳ شکایت رسیدگی شده که ۳۶۵شکایت در این رشته همچنان در حال رسیدگی است.

در رشته بیمه بدنه اتومبیل،۵۷۷ شکایت ثبت شده که از این تعداد ۴۴۲شکایت رسیدگی شده است. این در شرایطی است که ۱۳۵شکایت در حال رسیدگی است.

در رشته‌ بیمه اعتبار در سه‌ماه نخست۱۴۰۴ تنها یک شکایت ثبت شده که ناوارد بوده و به آن رسیدگی شده است. این آمار نشان‌دهنده روند رسیدگی به شکایات بیمه‌ای و توجه به شکایات وارد و ناوارد در تمامی رشته‌های بیمه‌ای است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که رشته‌های شخص ثالث، بیمه درمان و بدنه اتومبیل بیشترین تعداد شکایات را داشتند و نیاز به بررسی و رسیدگی سریع‌تر در این حوزه‌ها احساس می‌شود.

وب گردی