-
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی تهران در نشست خبری مدعی جریمه ۸هزارمیلیارد تومانی شرکت ایرانخودرو به دلیل گرانفروشی شد. سیدیاسر رایگانی همچنین ادعا کرد این مجموعه مکلف به توقف فروش برخی اقلام خود شده و برخی افراد حقوقی هیاترییسه از فعالیتهای مرتبط منع شدهاند.
-
کارشناس خودرو هشدار داد که خصوصیسازی سایپا باید اصولی و همراه با تغییر مدیریت دولتی باشد، وگرنه واگذاری صرف مالکیت، کمکی به بهبود صنعت خودرو نخواهد کرد.
-
رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو تهران از رکود سنگین بازار خبر داد و گفت: به دلیل نوسان دلار و ورود خودروهای چینی، خریداری وجود ندارد و شرایط بازار ثبات ندارد.
-
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت با اعلام ثبت تراز تجاری مثبت بیش از ۱۳ میلیارد دلار و رشد ۲۳ درصدی صادرات در یکسال اخیر، این صنایع را به عنوان قطب سوم توسعه صنعتی کشور پس از فولاد و پتروشیمی معرفی کرد.
-
قیمتگذاری خودرو در ایران پس از ماهها بحث، به روش «کاست پلاس» یعنی محاسبه هزینه تمامشده تولید به همراه سود مصوب تغییر کرد که با نظارت پسین سازمان حمایت همراه است و بهبود نسبی نسبت به نظام قیمتگذاری دستوری پیشین دارد.
-
رییس اتحادیه صنف پارچهفروشان تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروی کار ایرانی، از دولت خواست مکانیسمهای تشویقی برای بهکارگیری نیروی کار داخلی توسط کارفرمایان طراحی کند تا با اخراج گسترده مهاجران افغان از بازار کار ایران حمایت شود.
-
با گذشت بیش از دو سال از تصویب قانون مانعزدایی از توسعه صنعت برق، صنایع بزرگ معدنی و انرژیبر تنها ۳۷ درصد از تکالیف خود را محقق کردهاند و این کم کاری به خاموشیهای مکرر و فشار بر اقتصاد کشور منجر شده است.
-
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد که افزایش ۴۵ درصدی دستمزدها و ۵۰ تا ۶۰ درصدی حقوق بازنشستگان نتوانسته فاصله معیشتی با سبد هزینههای زندگی را پر کند و افزایش بیشتر این حقوقها میتواند بنگاههای اقتصادی را با مشکل مواجه سازد.
-
ناترازی برق و خاموشیهای مکرر کارخانهها، موتور محرکه اقتصاد را از کار انداخته و تهدید جدی برای اشتغال و تولید در کشور به شمار میآید.
-
احیای ۱۳۰ واحد راکد و افتتاح ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در هفته دولت، بازگشت امید به صنعت گران و رونق چرخه تولید با توسعه زیرساختها را به همراه داشته است.