مسوولیت اجتماعی واحدهای تولیدی در شرایط جنگی

گروه صنعت
کدخبر: 540503
رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی اتاق ایران بر لزوم حفظ سلامت روحی کارکنان و ارائه خدمات به شهروندان در شرایط جنگی تاکید کرد.
مسوولیت اجتماعی واحدهای تولیدی در شرایط جنگی

جهان صنعت_رییس کمیسیون تخصصی مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران به تشریح مسوولیت اجتماعی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی در شرایط جنگی پرداخت.

به گزارش اتاق ایران آنلاین، محمود اولیایی، رییس کمیسیون تخصصی مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، درباره مسوولیت اجتماعی فعالان اقتصادی در شرایط جنگی کشور گفت: واحدهای تولیدی که مایحتاج ضروری مردم را تولید می‌کنند و حتما لازم است با تمام توان به فعالیت خود ادامه دهند، تدابیر جدی برای حفظ سلامت روحی کارکنان و خانواده‌های آنها در نظر بگیرند و حضور روانشناسان را برای تراپی کارکنانی که دچار اضطراب هستند، پیش‌بینی کنند.

او به نقش بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی، برخی استان‌ها و مناطق کشور را بیش از دیگر نقاط مورد حمله قرار داده است، از این رو شهروندان از استان‌هایی که حضور در آنها ریسک بیشتری دارد، در حال سفر به سمت مناطق کمتر هدف قرار گرفته هستند. بنابراین در استان‌هایی که مقصد سفر شهروندان هستند، مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها ایجاب می‌کند که امکانات خود را در اختیار شهروندان قرار دهند.

او خاطرنشان کرد: اتاق‌های بازرگانی استانی و انجمن‌ها و تشکل‌های اقتصادی در اقصی نقاط کشور می‌توانند به عنوان محور هماهنگی و ساماندهی امکانات شرکت‌ها و بنگاه‌ها برای ارائه خدمت به شهروندان مسافر اقدام کنند. این امکانات از تخصیص سوله‌ها برای اسکان تا برپایی ایستگاه‌های خدمت‌رسانی (مانند موکب‌ها در ایام اربعین) به شهروندان را می‌تواند دربر گیرد.

اولیایی با تاکید بر نقش فعالان اقتصادی در ایجاد آرامش عمومی در زمینه تامین و توزیع مایحتاج ضروری مردم تصریح کرد: جنگ روانی دشمن را جدی بگیریم. مردم خواه‌ناخواه در شرایط جنگی، نگران تامین مایحتاج ضروری هستند، بنابراین مدیریت قیمت‌گذاری و مدیریت توزیع کالا ازجمله مسوولیت‌های محوری بنگاه‌ها و فعالان حوزه پخش است.

او افزود: اگر کسی بخواهد از این شرایط سوءاستفاده کند و اجناس به ویژه کالاهای ضروری را به قیمت‌های ناعادلانه بفروشد، از خیانتی که ستون پنجم دشمن انجام می‌دهد، کمتر نیست. مسوولیت اجتماعی شبکه توزیع‌کنندگان کالا است که از تامین کالا برای فروشندگانی که راه سوءاستفاده را در پیش گرفته‌اند، پرهیز کنند.

اولیایی با بیان اینکه «یکی از خیانت‌ها در شرایط جنگی، احتکار و گران‌فروشی است»، تاکید کرد: مردم، بخش‌خصوصی و حاکمیت باید مراقبت کنند و جلوی این خیانت‌ها بایستند. قوه قضاییه نیز باید با این موارد به صورت ضربتی و فوری و موردی برخورد داشته باشد و اطلاع‌رسانی کند تا همه بدانند که نظارت‌ها تقویت شده است. مردم نیز موارد گران‌فروشی و احتکار را به تعزیرات و نیروهای امنیتی و انتظامی اطلاع دهند چراکه احتکار، مصداق بارز بر هم زدن آرامش روانی جامعه و حرکتی در جهت اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

رییس کمیسیون تخصصی مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بخش دیگر سخنانش، جدی گرفته شدن سناریوهای تاب‌آوری بنگاه‌ها را اقدامی مهم و کلیدی در راستای مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی دانست و گفت: یکی از موضوعات مسوولیت اجتماعی، حفظ پایدار اشتغال است. این وضعیت انشاءالله به زودی تمام می‌شود و آرامش بر خواهد گشت اما فعالان اقتصادی باید به فکر آمادگی جهت اتخاذ استراتژی‌های درست در شرایط بحران باشند.

اولیایی با بیان اینکه «حفظ بنگاه به عنوان سرمایه مملکت، یک مسوولیت اجتماعی بزرگ است»، گفت: در کوتاه‌مدت، صاحبان بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، مدیریت موجودی و انبار را به درستی مورد توجه داشته باشند تا جریان تولید و توزیع کالا به صورت روان و بی‌وقفه ادامه پیدا کند.

وب گردی