-
رئیس سازمان بازرسی از شناسایی تخلفات در اجرای طرح اینترنت پرو وارجاع پرونده اپراتورها به دستگاه قضایی خبر داد.
-
پس از بازگشایی اینترنت بینالملل، وضعیت کاربران اینترنت پرو و هزینههای پرداختی آنها با اظهارات معاون وزیر ارتباطات تا حد زیادی مشخص شد.
-
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مبالغ اضافه دریافت شده در طرح «اینترنت پرو» گفت: اپراتور موظف است مبالغی را که کاربران خارج از تعرفههای قانونی پرداخت کردهاند، بازگرداند.
-
با بازگشایی اینترنت بینالملل برای عموم کاربران، برخی مشترکان که اینترنت پرو را فعال کرده بودند، از مشخص نبودن تکلیف سرویسشان خبر داده و میگویند میان غیرفعالسازی کامل یا موقت این سرویس بلاتکلیفاند و نمیدانند آیا هزینهای که جهت فعالسازی پرداخت شده، بازمیگردد و یا با قابلیت غیرفعالسازی موقت، امکان حفظ بسته با اعتبار یکساله وجود دارد یا خیر؟
-
کاربران اینترنت پرو این امکان را دارند که بسته اینترنت پرو خود را غیرفعال کرده تا بتوانند از اینترنت معمولی که حالا تا حدودی بازگشته استفاده کنند.
-
در حالی که ۸۵ روز از قطع گسترده اینترنت بینالملل در ایران میگذرد، جزئیات دقیقتری از سازوکار «اینترنت پرو» در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در اختیار قرار گرفت. اینترنتی ویژه با هزینهای حدود ۲ میلیون تومان، سقف مصرف روزانه ۵ گیگابایت و دسترسی محدود به برخی اپلیکیشنهای خارجی.
-
رئیس هیاتمدیره انجمن بلاکچین ایران با تأکید بر اینکه اقتصاد دیجیتال کشور از مرحله «هشدار» عبور کرده و در حال تجربه یک «سقوط آزاد» است، گفت: ادامه سیاستهای محدودکننده اینترنت، نه تنها کسبوکارهای کوچک و متوسط را به مرز نابودی کشانده، بلکه امنیت داراییهای دیجیتال مردم را نیز با مخاطرات جدی روبرو کرده است.
-
اینترنت پرو که در قالب مصوبه شورای عالی امنیت ملی وجود آن توصیه می شود به نماد تبعیض تبدیل شده است.
-
اگر از هر کارشناس ارتباطات یا اقتصاددانی در دنیا بپرسید که چطور میتوان در کشوری اینترنت را هم سانسور و هم از آن درآمدزایی کرد، احتمالا جوابی نخواهد داشت اما در ایران این معادله حل شده است.










