-
سید عباس عراقچی امروز پنجشنبه با وزرای خارجه روسیه، مصر، کره جنوبی و فرانسه به صورت تلفنی رایزنی و گفتوگو کرد.
-
وزیر خارجه کشورمان در ادامه رایزنیهای دیپلماتیک خود روز چهارشنبه با همتایان آذربایجانی و قبرسی خود گفتوگو کرد.
-
وزیر امور خارجه در واکنش به حمله اخیر متجاوزان به دانشگاه صنعتی شریف گفت : متجاوزان بهزودی قدرت ما را خواهند دید.
-
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد اسحاقدار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان شامگاه شنبه در یک گفتوگوی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقهای و روابط دوجانبه تبادلنظر کردند.
-
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نقش صلح طلبانه پاکستان تقدیر کرد.
-
وزیر خارجه با اشاره به حملات مجدد متجاوزان به نیروگاه بوشهر گفت: هرگونه تشعشعات رادیواکتیو، نه تهران، بلکه پایتختهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به ورطه نابودی خواهد کشاند.
-
عباس عراقچی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران موضوع آتشبس را نخواهد پذیرفت.
-
سید عباس عراقچی با بیان اینکه هیچ پاسخی تا الان از طرف ما به طرح آمریکایی داده نشده است، گفت: هدف ما تأمین منافع و حفظ حقوق مردم ایران است. در حال حاضر این هدف از طریق دفاع در برابر تجاوز دشمنان خارجی، بهویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال میشود و هر زمان که لازم باشد از ابزارهای دیگر استفاده شود، تصمیمگیری خواهد شد.
-
وزیر امور خارجه ایران در اظهاراتی با تشریح شروط تهران برای پایان جنگ، تأکید کرد که آنچه در جریان است مذاکره نیست، بلکه تبادل پیامها از مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم است.
-
وزیر امور خارجه کشورمان به بمباران شرکتهای داروسازی توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و تاکید کرد: آنچه اشتباه محاسبه کردهاند این است که با شهروندان بیدفاع فلسطین طرف نیستند. نیروهای مسلح قدرتمند ما متجاوزان را بهشدت مجازات خواهند کرد.










