نامه سرگشاده به اژهای
سیداصغر ناظم زاده، حوزه علیمه قم
ریاست محترم قوهقضاییه، حضرت حجتالاسلاموالمسلمین آقای محسنیاژهای، با سلام و تسلیت سوگواری ایام عاشورای حسینی(ع)؛ در ایامی که قلوب مومنین و عزاداران حسینی در محرمالحرام لبریز از معرفت اهلبیت عصمت و طهارت(ع) است، متاسفانه شاهد انتشار تصویر گویایی از رسانه ملی بودیم که در آن فردی ملبس به لباس روحانیت، با ادبیاتی سخیف و تملقآمیز، حریمِ قدسی و منحصربهفرد حضرت صدیقهطاهره(سلاماللهعلیها) را وجهالمصالحه ستایش از افراد غیرمعصوم قرار داده است. اینجانب بهعنوان روحانی حوزه علمیه، به قصد دفاع از مبانی اعتقادی اسلام و ضمن همصدایی با بعضی از علما و متدینین، نکاتی را از باب نهی از منکر و صیانت از کیان مذهب، جهت اقدام فوری قضایی متذکر میشوم.
۱- قاعده لایتغیر و مسلّمِ تشیع، کلام مولیالموحدین(ع) در نهجالبلاغه است که فرمود: «لایُقاسُ بِآلِ مُحَمَّدٍ(ص) مِنْ هذِهِ الاُْمَّهِ اَحَدٌ» احکام اسلام الی یومالقیامه تغییرناپذیر است و قیاسِ احدی از آحاد امت با مقام ملکوتی ائمه اطهار و پاره تن پیامبر(ص)، مصداق بارز «غلوّ» و «بدعت» در دین است. اطلاق عناوینی همچون «همسرِ امام زمانِ خود» یا «مادر نوههای پیامبر زمان» برای افراد غیرمعصوم، نهتنها وهن صریح مقام عصمت است بلکه در فقه شیعه میتواند در زمره عناوین مجرمانهای قرار گیرد که مجازاتهای سنگینی بر آن مترتب است چراکه شأن حضرت زهرا(س) را تا حد یک فرد عادی تنزل دادن و جایگاه رهبری را در ردیف نبوت بالابردن کفر است.
۲- ما فراموش نکردهایم که در سال۱۳۶۷، در پی یک غفلت رسانهای و مقایسه نادرست الگوی زن امروز با یک شخصیت داستانی، امام خمینی(ره) با قاطعیتی بینظیر فرمودند: «در صورتی که ثابت شود قصد توهین در کار بوده است، بلاشک فرد توهینکننده محکوم به اعدام است» و عوامل برنامه نیر مستوجب برخورد! حال چگونه است در دستگاهی که نام مقدس «جمهوری اسلامی» را یدک میکشد، فردی با لباس پیامبر(ص) چنین جسورانه به ساحت مقدس حضرتزهرا(س) دستاندازی میکند و مدعیالعموم سکوت اختیار کرده است؟
۳- رهبر شهید انقلاب بارها با لحنی تند از «غلو» نهی کرده و گفته بودند: «ما کجا و قنبر غلام علی کجا؟!» بلاشک رهبر انقلاب و خانواده محترم آن شهیده بزرگوار نیز از این قیاسهای شرکآلود و تملقهای بیپایه که بیش از همه چهره مظلوم آن شهیده را مخدوش میکند، بیزار و منزجرند چراکه تملقگویی، بزرگترین ضربه را به اعتبار رهبری و نظام وارد میکند.
۴- با توجه به نکات فوق از حضرتعالی انتظار میرود دستور دهید، دادگاه ویژه روحانیت از باب «اُحثوا فی وُجوهِ المَدّاحینَ التُّراب» و همچنین طبق ماده۵۱۳ قانون مجازات اسلامى(اهانت به مقدسات اسلام) این روحانینمای جسور را تحت تعقیب قرار داده و پیش از آنکه این اهانت به حضرت زهرای اطهر و توهین به خاتم انبیا توسط یک روحانینما انتشار یابد و قلوب مردم متدین را جریحهدار کند، محاکمه و با حکمی قاطع از کیان تشیع دفاع نمایند و به اطلاع عموم برسانند، تا هیچ روحانینمایی برای رسیدن به مال و مقامی با اعتقادات مردم بازی نکند.
۵- همچنین لازم است مجریان و دستاندرکاران پخش این برنامه در صداوسیما به جرم بازی با اعتقادات مردم اگر از روی آگاهی بوده مجازات وگرنه مورد توبیخ قرار گیرند و به مدیریت رسانه ملی نیز تذکر جدی داده شود تا از تریبون دادن به افراد کمسواد و متملقگو که برای خوشامد صاحبان قدرت، مقدسات مردم را قربانی میکنند، جدا خودداری نماید.
والسلام علی من اتبع الهدی

