امکان استعلام آنلاین بدهی حق بیمه فراهم است

گروه صنعت
کدخبر: 553917
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که امکان استعلام آنلاین و فوری بدهی‌های مرتبط با حق بیمه کارگاه‌ها، مؤسسات و املاک مشمول قانون تامین اجتماعی فراهم شده است.
امکان استعلام آنلاین بدهی حق بیمه فراهم است

جهان صنعت– سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که امکان استعلام آنلاین و فوری بدهی‌های مرتبط با حق بیمه کارگاه‌ها، موسسات و املاک مشمول قانون تامین اجتماعی فراهم شده است.

با توجه به گزارش چهل‌وششمین جلسه «شورای راهبردی تمهیدات اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» که متضمن اجرای تکالیف تامین اجتماعی است، قوه قضاییه از این سازمان تقدیر به عمل آورد.

مردادماه سال ‌جاری در اجرای طرح‌های ۲۰‌گانه تحول‌آفرین و توسعه‌ای، اتصال برخط سازمان تامین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور در راستای عمل به قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» محقق شد. به این واسطه سازمان تامین اجتماعی به دلیل اجرای کامل ارائه خدمات فناورانه در راستای این قانون، مورد تقدیر شورای راهبردی تمهیدات اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول قرار گرفت.

در راستای اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول به عنوان یکی از زیرپروژه‌های طرح‌های ۲۰‌گانه تحولی، سازمان تامین اجتماعی سرویس استعلام بدهی ماده‌۳۷ قانون تامین اجتماعی را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه کرده است. با بهره‌برداری از این سرویس در دفاتر ثبت اسناد رسمی، امکان استعلام آنلاین و فوری بدهی‌های مرتبط با حق بیمه کارگاه‌ها، مؤسسات و املاک مشمول قانون تامین اجتماعی فراهم شده است.

استعلام آنی میزان بدهی و کاهش زمان و تسریع معاملات، پرداخت برخط بدهی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش امنیت و شفافیت را می‌توان از مزایایی اجرای این طرح برای ذی‌نفعان سازمان تامین اجتماعی برشمرد.

گفتنی است؛ پیش از راه‌اندازی سرویس استعلام بدهی ماده‌۳۷ قانون تامین اجتماعی، استعلام مربوطه ممکن بود تا ۱۵‌روز طول بکشد که باعث تاخیر در نقل‌وانتقالات و گاهی لغو معاملات می‌شد.

با اجرای این طرح نیز پس از استعلام، در صورت وجود بدهی، لینک پرداخت برای مخاطبان ارسال می‌شود که افراد می‌توانند به صورت برخط نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند. امکان پرداخت آنلاین بدهی بدون نیاز به حضور فیزیکی، هزینه‌های حمل‌ونقل و زمان را کاهش داده است.

از طرفی کاهش نیاز به رفت‌وآمدهای مکرر به شعب تامین اجتماعی، پرداخت هزینه‌های جانبی مانند پست یا واسطه‌ها و جلوگیری از جریمه‌های دیرکرد بدهی‌ها، کاهش هزینه‌های مخاطبان را موجب شده است.

مخاطبان در زمان انجام معامله می‌توانند ازعدم وجود بدهی خود اطمینان حاصل کنند که این مهم منجر به کاهش دعاوی حقوقی می‌شود.

سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح‌های ۲۰گانه، در مسیر توسعه خدمات الکترونیک و هوشمندسازی فرآیندها گام برمی‌دارد تا با کاهش بوروکراسی، تسهیل خدمات و افزایش رضایت عمومی، نقش مؤثر خود را در اجرای قوانین ملی ایفا کند.

وب گردی