قرارگیری ایران در فهرست ۲۰مقصد برتر گردشگری

جهانصنعت– معاون گردشگری وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: با استناد به گزارش تازه سازمان جهانی گردشگری ملل متحد مبنیبر قرار گرفتن ایران در فهرست ۲۰مقصد برتر جهان پیش از جنگ ۱۲روزه، این موفقیت نشانهای از بلوغ سیاستگذاریها، تابآوری صنعت گردشگری و گشودن پنجرهای تازه به دیپلماسی عمومی از مسیر تارنمای رسمی «ویزیت ایران» است.
انوشیروان محسنیبندپی در نشست شورای سیاستگذاری تارنمای بینالمللی «ویزیت ایران» که عصر روز دوشنبه ۲۴تیرماه با حضور مدیران ارشد دولتی، نمایندگان بخشخصوصی و فعالان رسانهای در سالن خلیجفارس معاونت گردشگری برگزار شد، با اشاره به تحلیلهای مستند منتشرشده از سوی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UN Tourism) اظهار کرد: براساس گزارش تازه سازمان جهانی گردشگری ملل متحد ایران در فهرست ۲۰ مقصد برتر جهان قرار گرفت.
وی افزود: این آمار مربوط به بازه دی، بهمن و اسفند۱۴۰۳ است؛ مقطعی که ایران پیش از وقوع جنگ تحمیلی ۱۲روزه، بهترین عملکرد منطقهای را در جذب گردشگر بینالمللی تجربه کرد و به الگویی از ثبات، جذابیت و تنوع مقصد تبدیل شد.
محسنیبندپی افزود: این جایگاه نهتنها نشانهای از ظرفیتهای بالفعل گردشگری ایران بلکه گواهی بر سیاستگذاری هوشمندانه، همافزایی بخشخصوصی، توسعه زیرساختها و بهکارگیری روایت صحیح از چهره واقعی ایران در جهان است. اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند استمرار و تعمیق مسیر بازاریابی بینالمللی هستیم، این موفقیت نشانهای از بلوغ سیاستگذاریها، تابآوری صنعت گردشگری و گشودن پنجرهای تازه به دیپلماسی عمومی از مسیر تارنمای رسمی «ویزیت ایران» است.
وی با تاکید بر نقش تارنمای رسمی «ویزیت ایران» به عنوان دروازه ارتباطی ایران با گردشگران جهان تصریح کرد: این سایت باید فراتر از یک سامانه اطلاعرسانی به پایگاهی جامع برای دیپلماسی عمومی، بازاریابی مقصد، مدیریت ادراک و ساخت برند ملی گردشگری تبدیل شود.
معاون گردشگری فعالیتهای پیشرو در این پلتفرم را چنین برشمرد: بازطراحی ساختار و محتوای تارنما مبتنی بر تحلیل ذائقه و رفتار گردشگران هدف، طراحی راهنمای سفر هوشمند و تعاملی، بهرهگیری از ظرفیت شبکههای اجتماعی برای خلق روایتهای بومی از سفر به ایران، تعریف شاخصهای ارزیابی اثربخشی و نیز تامین محتوای چندرسانهای با مشارکت نخبگان، فعالان محلی و متخصصان بازاریابی بینالملل.
محسنیبندپی تاکید کرد: حضور همزمان نمایندگان بخشهای دولتی و خصوصی در شورای سیاستگذاری این تارنما فرصتی استثنایی است تا با بهرهگیری از ظرفیت مشارکتی و نگاه راهبردی، «ویزیت ایران» به یک برند اثرگذار در صنعت گردشگری جهان تبدیل شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با عبور از بحران اخیر، بازیابی جایگاه جهانی گردشگری ایران نه بهعنوان یک آرمان دور بلکه بهمثابه هدفی ممکن و در دسترس، در سایه همافزایی ملی و هوشمندسازی روایت ایران رقم خواهد خورد.