نمایش تبلیغات در چتجیپیتی صدای کاربران را درآورد
جهان صنعت– مدیران اوپنایآی به کوتاهی خود در نمایش پیامهای تبلیغاتی در چتجیپیتی اذعان کرده و اکنون مشغول ارتقای تجربه کاربران هستند. هرچند اوپنایآی تاکید دارد اکنون تبلیغات یا آزمایشی برای انتشار آگهی در چتجیپیتی وجود نداشته اما مارک چن، مدیر ارشد تحقیقات شرکت اعلام کرد از پیامهای تبلیغاتی اخیر کوتاهی کرده و اکنون مشغول فعالیت است تا تجربه کاربران از محصولش را ارتقا دهد. درحقیقت این بخشی از پاسخ چن و دیگر مدیران ارشد اجرایی اوپنایآی به پستهایی از کاربران اشتراکی سرویس چتجیپیتی بود که درباره مشاهده پیامهای تبلیغاتی شرکتهایی مانند پلتون و تارگت گله داشتند. این شرکت اعلام کرد تنها مشغول آزمایش روشهایی برای نمایش اپهایی است که در بستر اپلیکیشن چتجیپیتی ساخته شدند. این پلتفرم در ماه اکتبر اعلام شد و طبق تاکید شرکت هیچ مولفه مالی در این پیشنهادها وجود ندارد. نیک ترلی، رییس چتجیپیتی پشت مشابهی را روز جمعه منتشر و اعلام کرد شاهد سردرگمی زیادی درباره شایعات تبلیغات در چتجیپیتی است. او در اینباره نوشت: «اکنون هیچ تست آگهی فعالی وجود ندارد. هر اسکرینشاتی که کاربران مشاهده کردند واقعی نیست یا تبلیغات هستند. اگر ما خواهان انتشار تبلیغات باشیم باید روشی متفکرانه اتخاذ کنیم. مردم به چتجیپیتی اعتماد دارند و هر کاری که انجام میدهیم برای احترام به این اعتماد است.» البته چن همانروز با لحنی عذرخواهانه پاسخ داده و اذعان کرد که این جنجال صرفا ناشی از سردرگمی کاربران نیست. او نوشت: میپذیرم که هر چیزی که شبیه تبلیغ به نظر برسد باید با دقت مدیریت شود و در این زمینه کوتاهی کردیم. این نوع پیشنهاد را غیرفعال کردیم تا درعینحال دقت مدل را بهبود دهیم. درحال بررسی کنترلهای بهتری نیز هستیم تا کاربران بتوانند درصورت عدم تمایل شدت این پیشنهادها را کاهش داده یا آنها را کاملا خاموش کنند.
منبع: تک کرانچ
