نرخ کمیسیون «اسنپاکوپلاس» مصداق رویه ضدرقابتی است

جهانصنعت– شورای رقابت در جلسه ۶خرداد۱۴۰۴ موضوع «شکایت جمعی از رانندگان و مسافران از شرکتهای تاکسی اینترنتی مبنیبر اعتراض به نرخ کمیسیون و کرایه سفر» را بررسی کرد. حالا این شورا خبر بررسی موضوع «افزایش نرخ کمیسیون در موارد سفرهای ویژه مانند سفرهای اسنپاکوپلاس» را اعلام کرده و این اقدام اسنپ را مصداق «رویه ضدرقابتی موضوع جزء یک بند ط ماده۴۵ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل۴۴ قانون اساسی» دانسته است. طبق گزارش شورای رقابت، در جلسهای با حضور طرفین شکایت درباره این موضوع بحث و بررسی شد. پس از شنیدن دفاعیات اسنپ و با توجه به اذعان آنها به تعیین نرخ کمیسیون سفرهای ویژه مانند اکوپلاس، بالاتر از سفرهای عادی، با اکثریت آرا، شکایت مطرح در این مورد وارد دانسته شد. برایناساس، این حکم طی ۲۰روز از تاریخ ابلاغ، قابلاعتراض در هیات تجدیدنظر است که موضوع ماده۶۴ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل۴۴ قانون اساسی است. این رای شورای رقابت در شرایطی صادر شده که هفتههای اخیر، در پرونده شکایت تپسی و زودکس علیه اسنپفود نیز قراردادهای انحصاری اسنپ با رستورانها، در این شورا مصداق رویههای ضدرقابتی تشخیص داده شد. همچنین در شکایات ازکیوام و دیجیپی علیه اسنپپی، شورای رقابت رای را به نفع ازکیوام و دیجیپی صادر کرد و اسنپپی بهخاطر شروط ضدرقابتی در قراردادها محکوم شد.