مدیریت موفق عرضه، تنوعسازی محصولات و موقعیت رقابتی مستحکم پتروشیمی تبریز در بورسکالا
جهانصنعت – پتروشیمی تبریز با ثبت عملکردی باثبات در مهرماه۱۴۰۴ جایگاه خود را بهعنوان یکی از بازیگران موثر بازار پتروشیمی کشور تثبیت کرد.
به گزارش «جهانصنعت» این شرکت با تکیهبر استراتژی عرضه مستمر در بورسکالا و مدیریت هدفمند موجودی توانست یکی از ماههای پربازده سال را در کارنامه خود به ثبت برساند. تنوع سبد محصولات شامل پلی استایرن، پلیاتیلن سنگین دورانی و تزریقی، بنزن، اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) و بوتادینیکو۳ نیز در تداوم روند روبهرشد این شرکت نقش کلیدی داشته است.
رشد عرضهوتقاضا در معاملات بورسکالا
پتروشیمی تبریز در مهرماه۱۴۰۴ با عرضه ۲۲هزارو۹۲۳تن محصول در بورسکالا حضور یافت که دومینماه متوالی رشد عرضههای این شرکت محسوب میشود. این درحالی است که از ابتدای سالجاری روند عرضههای تبریز صعودی بوده و در خردادوتیرماه به دلیل فرآیند تعمیرات اساسی شرکت کاهش موقتی را تجربه کرده است. حجم عرضه در مهر نسبت به شهریورماه ۷درصد افزایشیافته است.
در همین دوره میزان تقاضا برای محصولات این پتروشیمی با رشد چشمگیر ۴۸درصدی به ۳۷هزارو۲۰۳تن رسید که نشاندهنده جذابیت محصولات و افزایش تمایل خریداران نسبت به ماه قبل است. از مجموع عرضهها ۹۹درصد به فروش انجامید و حجم معاملات نهایی به ۲۲هزارو۷۷۸تن رسید که نسبت به شهریورماه رشد ۳۲درصدی را نشان میدهد.
درآمد چشمگیر و پیشتاز در آغاز پاییز
پتروشیمی تبریز در مهرماه موفق به ثبت درآمد هزارو۸۶۰میلیاردتومانی از محل فروش محصولات خود شده است. مقایسه این رقم با درآمد فصلی پاییز سال گذشته (۳هزارو۳۷۹میلیاردتومان) نشان میدهد که این شرکت تنها در نخستین ماه از فصل پاییز توانسته بیش از ۵۵درصد از کل درآمد فصل مشابه سال گذشته را محقق کند؛ عملکردی که از چشمانداز مثبت درآمدزایی شرکت در ماههای آتی حکایت دارد.
جزئیات فروش محصولات و تحلیل ترکیب سبد عرضهها
این شرکت در مهرماه با عرضه ۱۳محصول در بورسکالا حضور یافت. پرفروشترین محصول شرکت پتروشیمی تبریز در این ماه پلیاتیلن سنگین دورانی 3840UA بود که با ثبت فروش ۹هزارو۱۱۹تنی بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داد و درآمدی معادل ۶۰۱میلیاردتومان را برای شرکت به همراه داشت.پتروشیمی تبریز در مهرماه۱۴۰۴ با استمرار روند صعودی در عرضهوتقاضا عملکردی فراتر از میانگین فصلی خود ارائه کرد. رشد ۳۲درصدی فروش و افزایش درآمد تا مرز ۹/۱هزارمیلیاردتومان در شرایط رکود نسبی بازار بیانگر مدیریت موفق عرضه، تنوعسازی محصولات و موقعیت رقابتی مستحکم این شرکت در میان تولیدکنندگان بزرگ پتروشیمی کشور است.

