رسوخ نرم‌افزار به قلب دنیای خودروسازان

گروه فناوری
کدخبر: 556297
نرم‌افزار به پایه و اساس رقابت بلندمدت برای خودروسازان تبدیل شده و بی‌ام‌دبلیو با معرفی خودروی نرم‌افزارمحور «آی ایکس تری» دوران جدیدی را آغاز می‌کند.
رسوخ نرم‌افزار به قلب دنیای خودروسازان

جهان صنعت– نرم‌افزار از نقش پشتیبانی اولیه خود به پایه و اساس رقابت بلندمدت برای خودروسازان تبدیل شده است. نمونه اخیر این موضوع اولین خودروی نرم‌افزارمحور بی‌ام‌دبلیو به نام «آی ایکس تری» است که الیور زیپسه، مدیرعامل این برند می‌گوید دوران جدیدی را برای این خودروساز آغاز می‌کند زیرا هماهنگی کاملی میان سخت‌افزار و نرم‌افزار برقرار می‌کند. این خودرو چهار «ابرمغز» دارد که رایانه‌های با کارایی بالا هستند که قدرت پردازش خود را برای دینامیک رانندگی، رانندگی خودکار، اطلاعات سرگرمی و عملکردهای اساسی و افزایش راحتی به اشتراک می‌گذارند. تقریبا همه مدیران خودرو (۹۲درصد) در این نظرسنجی گفتند: بر این باورند که هر خودروساز برای رقابت در دوران خودروهای نرم‌افزارمحور، به یک شرکت نرم‌افزاری تبدیل خواهد شد. این گزارش همزمان با رونمایی معماری‌های نرم‌افزاری نسل بعدی خودروسازان قدیمی مانند بی‌ام‌دبلیو و فولکس‌واگن در نمایشگاه خودروی مونیخ منتشر شد. این خودروسازان با رقابت شدیدی از سوی خودروسازان چینی که در حوزه دیجیتال فعالیت می‌کنند، مواجه هستند. در حالی که خودروسازان قدیمی برای ارائه معماری‌های دیجیتال جامع و رقابتی تلاش می‌کنند، زیپسه قول داد که پروژه  «نئو کلاس» نشان‌دهنده «جهشی عظیم است که کل برند» را در سال‌های آینده شکل خواهد داد. بیش از هشت نفر از هر ۱۰نفر (۸۱‌درصد) از سازمان‌های مورد بررسی گفتند که محصولات و خدمات تعریف‌ شده توسط نرم‌افزار و نه‌فقط وسایل نقلیه فیزیکی، به گزاره ارزش اصلی آنها تبدیل خواهد شد. بیش از ۶۰درصد انتظار دارند که استراتژی‌های آنها ظرف پنج سال بر اکثر برندهایشان تاثیر بگذارد. در مرکز این تلاش‌ها، ایجاد پلتفرم‌های نرم‌افزاری یکپارچه قرار دارد به‌طوری‌ که ۸۳‌درصد از خودروسازان چنین پلتفرم‌هایی را عنصر کلیدی استراتژی خود می‌دانند. ۸۰‌درصد بر اهمیت واحدهای نرم‌افزاری اختصاصی برای تسریع توسعه ویژگی‌ها نیز تاکید کردند. این نظرسنجی همچنین شتاب فزاینده‌ای به سمت قابلیت‌های نرم‌افزاری مستقل را نشان داد، به شکلی که ۹۴درصد از شرکت‌ها موافقند که این امر برای کنترل حیاتی است. حدود ۸۰‌درصد از پاسخ‌دهندگان کاهش هزینه‌ها را از ابتکارات نرم‌افزاری گزارش کرده‌اند یا انتظار دارند که به زودی شاهد مزایای آن باشند. این نظرسنجی تهدید ناشی از رقبای بومی دیجیتال، به‌ویژه خودروسازان چینی را که مدل‌های نرم‌افزارمحور را اتخاذ کرده‌اند، برجسته کرد. استراتژی‌های مشارکتی، استاندارد و کاربرمحور آنها، چرخه‌های سریع‌تر و ادغام قوی‌تر اکوسیستم را امکان‌پذیر و سرعتی را ایجاد می‌کند که خودروسازان قدیمی برای رسیدن به آن تقلا می‌کنند.

منبع: اتوموتیو نیوز

وب گردی