• مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ایران در رتبه ۹۹ جهان و دهم منطقه خاورمیانه از نظر ایمنی هوانوردی قرار دارد. این مقام همچنین به برنامه اعتبارسنجی ICVM و اهمیت اجرای برنامه‌های اصلاحی برای بهبود جایگاه ایمنی صنعت هوانوردی اشاره کرد.

  • بازار مسکن ایران به دلیل شکاف عمیق میان عرضه و تقاضا در یک دهه اخیر به بحرانی ساختاری دچار شده است. افزایش قیمت‌ها، تورم عمومی، عدم ثبات سیاست‌ها و بوروکراسی پیچیده از جمله عواملی هستند که به کاهش عرضه مسکن و افزایش فشار بر خانوارها منجر شده‌اند.

  • یک کارشناس صنعت ریلی با تأکید بر مزیت کریدور زنگزور برای ایران، به اهمیت تقویت جایگاه کشور در حوزه ترانزیت و توسعه شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی اشاره کرد و بر لزوم اقدامات مؤثر برای کاهش هزینه‌های حمل بار تأکید نمود.

  • در پنج ماه نخست امسال، بیش از 235 میلیون تن کالا توسط ناوگان عمومی حمل‌ونقل بار کشور جابه‌جا شد که عمدتاً شامل کالاهای کشاورزی، مواد معدنی و کالاهای اساسی بود.

  • رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی و تصادفات جاده‌ای، از اجرای طرح ویژه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و اعلام کرد که از ابتدای شهریورماه بیش از ۵۵ هزار گواهینامه به دلیل این تخلفات توقیف شده است.

  • مدیرعامل شرکت راه‌آهن از اصلاح مصوبه شورای اقتصاد به عنوان یکی از موانع اصلی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد خبر داد و امیدوار است که با نهایی شدن تفاهمنامه با چین، عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز شود.

  • رییس انجمن صنعت ساختمان با انتقاد از سازمان نظام مهندسی ساختمان و برنامه‌های مسکن ۱۵ متری، این طرح‌ها را پاک کردن صورت مساله دانست و بر لزوم ساخت واحدهای مسکونی مناسب و در شأن خانواده‌های ایرانی تأکید کرد.

  • بازار مسکن ایران با وجود تقاضای انباشته و رکود تولید، به دلیل ناکارآمدی سیاست‌های حمایتی، بوروکراسی پیچیده و تورم افسارگسیخته، به بازاری سوداگرانه و دور از دسترس برای طبقات متوسط و ضعیف تبدیل شده است.

  • یکی از تدوینگران قانون نظام مهندسی اعلام کرد که روند فعلی ارجاع نظارت ساختمان که الزام به پذیرش مهندس تعیینی توسط سازمان نظام مهندسی دارد، برخلاف قانون و به زیان مهندسان، کیفیت ساخت‌وساز و مردم است و پیشنهاد مناظره عمومی برای روشن شدن ابعاد حقوقی این موضوع را داد.

  • کارشناس صنعت ریلی درباره پروژه راه‌آهن تهران-اصفهان گفت که این پروژه به دلیل چالش‌های جدی در تامین مالی، مشکلات مدیریتی و توجیه اقتصادی کم‌فایده است و هم‌اکنون در اولویت‌های کلان کشور قرار ندارد و راه‌آهن برقی می‌تواند جایگزین مناسبی با هزینه کمتر باشد.

وب گردی