اتاق ایران و چشم‌انداز رسانه‌ای تازه برای بخش‌خصوصی

گروه بازرگانی و کشاورزی
کدخبر: 549872
مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی به اهمیت ارتقای ارزش‌آفرینی رسانه‌ای اتاق ایران و نقش خبرنگاران در انعکاس صدای بخش‌خصوصی اشاره کرد.
اتاق ایران و چشم‌انداز رسانه‌ای تازه برای بخش‌خصوصی

جهان صنعت– نیما شایان، فعال رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در یادداشتی با عنوان ارتقای ارزش‌آفرینی رسانه‌ای با رویکرد سیستمی و نگاه راهبردی نوشت: همزمان با روز خبرنگار که فرصتی ارزشمند برای یادآوری و پاسداشت همه ارزش‌های متعالی و والای فعالان رسانه‌ای به‌عنوان رسولان آگاهی‌بخشی و سفیران پیشرفت جامعه بوده، شایسته است به بازاندیشی در راستای افزایش ارزش‌افزوده ارتباطی این صنف شریف، به‌ویژه با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی بخش خصوصی واقعی بپردازیم.

جریان رسانه‌ای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با تلاش‌های برجسته خبرنگاران پایگاه خبری «اتاق ایران آنلاین» و همکاری ارزشمند اصحاب رسانه در خبرگزاری‌ها، مطبوعات، پایگاه‌های خبری و رسانه ملی، گامی استوار در انعکاس صدای بخش‌خصوصی به‌سوی تصمیم‌سازان و ذی‌نفعان برداشته و سطحی شایسته از تولید و توزیع محتوای حرفه‌ای را به نمایش گذاشته است.

ارتقای ارزش‌آفرینی رسانه‌ای اتاق ایران به‌منظور تقویت رسایی صدای بخش‌خصوصی، از اولویت‌های راهبردی پارلمان بخش‌خصوصی محسوب می‌شود. در این مسیر، علاوه‌بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، توسعه تحریریه ارگان رسمی اتاق ایران در صدر برنامه‌های عملیاتی قرار دارد.

تحریریه پایگاه خبری «اتاق ایران آنلاین» که قریب یک‌دهه با کوشش بی‌وقفه خبرنگاران، عکاسان خبری و تولیدکنندگان محتوای چندرسانه‌ای در مسیر بازتاب دیدگاه‌ها و دغدغه‌های بخش‌خصوصی قلم زده و به‌عنوان مرجع معتبر اخبار اتاق ایران به ایفای نقش پرداخته است، از مهرماه۱۴۰۴ با رویکردی نوین، چشم‌اندازی گسترده‌تر و ساختاری متعالی‌تر وارد مرحله‌ای نو خواهد شد. در این راستا، خبرنگاران روابط عمومی‌های بیش از ۷۰ اتاق استانی و اتاق‌ مشترک بازرگانی و ۲۵۰تشکل اقتصادی، همگی به عضویت این شبکه گسترده رسانه‌ای درخواهند آمد.

نتیجه هم‌افزایی این شبکه عظیم تولید و توزیع محتوا، شکل‌گیری نظم نوین رسانه‌ای در اتاق ایران و ارتقای جایگاه ارگان رسمی آن در نظام رسانه‌ای کشور، به‌ویژه در حوزه اقتصاد خواهد بود. گام دوم این اولویت راهبردی، گسترش تعامل خبرنگاران رسانه‌های گوناگون با اتاق‌های سراسر کشور، اتاق‌های مشترک و تشکل‌های اقتصادی است. این اقدام بستر ایجاد یک قرارگاه رسانه‌ای قدرتمند در حوزه اقتصاد را فراهم خواهد کرد؛ قرارگاهی برای فهم، روایت و تحلیل بهتر با هم‌افزایی و همراهی خبرنگاران، رسانه‌ها، سردبیران و تحلیلگران اقتصادی. عملکرد درخشان خبرنگاران و مدیران رسانه در جنگ‌تحمیلی اخیر، جایگاه والای این فعالان تیزهوش را به‌روشنی به سیاستگذاران و ناظران اثبات کرد. با این حال، این موفقیت نباید تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران را از ضرورت تقویت و هم‌افزایی سازوکارهای ارتباطی غافل سازد چراکه تاثیرگذاری در جنگ چندلایه رسانه‌ای و شناختی و ارتقای تاب‌آوری رسانه‌ای، نیازمند توسعه زیرساخت‌های سیستمی و نگاهی جامع و قرارگاهی به این عرصه است. خبر، تحلیل و تصویر، مهمات این نبرد هستند و تاب‌آوری رسانه‌ای، مهم‌ترین سپر دفاعی ماست.

روز خبرنگار بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن سیاست ارتباطی رسانه‌ای اتاق بازرگانی ایران با همکاران رسانه‌ای و تمامی ذی‌نفعان است؛ سیاستی که ریشه در جوشش جمعی و آرمان آینده‌ای سربلند برای ایران دارد. این روز، به پاس جوشش ما نام‌گذاری شده است، جوششی که در بطن روابط عمومی نیز باید زنده و زاینده بماند. یادبود این جوشش را یاد کردن از تلاش‌های مقدس «برای انسانیت» و «برای بهبود جهان» می‌دانیم. این انگیزه در وجودمان پایدار است.  روز خبرنگار را به تمامی هم‌صنفان فرهیخته‌ام در رسانه و خبرنگاران فعال در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف ایران، اتاق تعاون ایران، اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق‌های مشترک بازرگانی، تشکل‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی، صمیمانه تبریک می‌گویم. بمانید برای انسان، برای حقیقت، برای فردای ایران.

وب گردی