آیا خط سه قطار شهری مشهد تا سه سال آینده به بهرهبرداری میرسد؟

جهان صنعت، مجید نژادحسین در گفتوگویی با اشاره به سیاستهای شورای ششم در توسعه حملونقل پاک، اظهار کرد: توسعه زیرساختهای حملونقل ریلی درونشهری با توجه به افزایش جمعیت و حجم بالای تردد در دومین کلانشهر پرجمعیت کشور، از اولویتهای مهم مدیریت شهری مشهد است.
وی افزود: مشهد بهعنوان بزرگترین مقصد زیارتی کشور همواره با حجم بالایی از سفرهای درونشهری مواجه است و گسترش خطوط قطار شهری میتواند دسترسی آسانتر و سریعتر به نقاط مختلف شهر را فراهم کند و از تراکم جمعیت در مناطق مرکزی و پرتردد بکاهد.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: توسعه حملونقل ریلی یکی از دغدغههای جدی ششمین دوره مدیریت شهری مشهد است که با برنامهریزی دقیق، مطالعات تخصصی و تخصیص اعتبارات ویژه دنبال میشود و در همین راستا، عملیات عمرانی فاز دوم خط سه قطار شهری مشهد با اعتباری بیش از ششهزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این فاز از خط سه محدوده میدان شهدا تا میدان فردوسی را در بر میگیرد و در صورت تأمین بهموقع منابع مالی، ایستگاه فردوسی تا سه سال آینده آماده خدماتدهی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواهد شد.
نژادحسین با اشاره به جزئیات اجرایی این طرح، گفت: عملیات فاز دوم شامل ساخت و تکمیل ایستگاههای توحید، مجد و فردوسی و همچنین اجرای معماری، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی ایستگاههای پانزده خرداد، بسیج، علامه مصباح یزدی (دانش)، حرم مطهر (بالاخیابان) و فردوسی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قطار شهری تنها یک وسیله حملونقل نیست، بلکه ابزاری مؤثر برای کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، ارتقای نظم شهری، افزایش کیفیت زندگی شهروندان و حتی رونق اقتصادی در اطراف ایستگاهها محسوب میشود.
نژادحسین گفت: مشهد پس از تهران دومین شهر کشور در بهرهمندی از شبکه مترویی است و تلاش مدیریت شهری بر این است تا فاصله عملکردی با پایتخت در این حوزه به حداقل برسد. وی تأکید کرد: توسعه حملونقل ریلی، گامی مهم در تحقق شهری زیستپذیر و پاک برای شهروندان مشهدی است.
منبع: خبرآنلاین