جوابیه شرکت ملی پست به گزارش «هرجومرج در پست»

جهانصنعت– روزنامه جهانصنعت در گزارشی با تیتر «هرجومرج در پست» در تاریخ ۸مرداد ۱۴۰۴ به بررسی مشکلات و چالشهای موجود در حوزه مرسولات اینترنتی در کشور پرداخت. این گزارش ضمن اشاره به موانع و نواقص زیرساختی، عملکرد شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را نیز مورد نقد قرار داده است.
در ادامه جوابیه رسمی شرکت ملی پست ایران را میخوانید:
«شرکت ملی پست از حدود یک دهه پست در مسیر هوشمندسازی تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری قرار گرفته که این روند طی دو سال اخیر با شتاب قابل ملاحظهای در حال پیشرفت است. به عنوان مثال در حال حاضر هشت استان کشور به سیستم سورتینگ هوشمند (تجزیه مرسولات) و ۱۲ سورتر مکانیزه مجهز شده است. سامانه پاسخگویی به مشتریان (۱۹۳) به منظور افزایش سرعت و دقت در پاسخگویی مجهز به هوشمصنوعی شده و چهار گویش محلی به زبان فارسی اضافه شده است. راهاندازی سامانه پایانههای فروشگاهی و مودیان، نوسازی ناوگان حملونقل شبکه پستی از جمله تهیه ۳۵دستگاه خودروی وانت زاگرس دو کابین، توزیع ۳۵۰۰گوشی هوشمند در بین پستچیهای مناطق روستایی، افزایش خطوط پستی، ایجاد هابهای پستی در برخی استانها از جمله اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و همدان و استفاده از ترولی به منظور جابهجایی مرسولات در ادارات تجزیه و مبادلات و جلوگیری از آسیب دیدگی تنها بخشی از اقداماتی است که به منظور تقویت زیرساختها انجام شده است. اگرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب و تامین رضایت کامل مشتریان فاصله است اما شرکت ملی پست یکی از ماموریتهای خود در سال جاری و سالهای پیشرو را توسعه هرچه بیشتر زیرساختها به ویژه تجهیزات هوشمند با همکاری بخشخصوصی و کسبوکارهای دانشبنیان تعیین کرده است.»