تمرکز بر صادرات لوازم خانگی به جای واردات
جهان صنعت– دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، ضمن اشاره به رشد چشمگیر این صنعت در سالهای اخیر گفت: بسترهای صادراتی برای محصولات ایرانی، به ویژه در بازارهای آسیایی و اوراسیا در حال فراهم شدن است تا تولیدکنندگان بتوانند ظرفیتهای تولیدی خود را در بازارهای بینالمللی عرضه کنند. نسرین اوجاقیروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی در اول آبانماه اظهار کرد: کالای ایرانی در صورت استفاده از فناوریهای روز و رسیدن به بخش تحقیق و توسعه تنوع بیشتر کالاها را به دنبال خواهد داشت. وی ادامه داد: کالاهای ایرانی با کیفیت بالا توان رقابت در عرصه جهانی را دارد. باید از ظرفیت بازارهای جهانی بهره برد ضمن اینکه توافقنامه و سند راهبردی صادرات لوازم خانگی تهیه شده و انجمن با سازمان توسعه تجارت وارد گفتوگو شده تا فروشگاههای دائمی در کشورهای دیگر ایجاد شود و محصولات ایرانی به بازارهای خارجی عرضه شود. دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی در حال حاضر با کاهش حدود ۳۸درصدی در میزان تولید نسبت به سال گذشته روبهرو است گفت: این کاهش تولید با افت فروش در بازار داخلی همراه شده است، بهطوری که افت فروش به طور میانگین به حدود ۴۰درصد رسیده است. اوجاقی عنوان کرد: عوامل مختلفی در تولید لوازم خانگی موثر است که ناترازی برق و کمبود در تامین مواد اولیه و قطعات نیز منجر به تعطیلی برخی خطوط تولید شد، هر چند سلیقه مصرفکنندگان به سمت محصولات خارجی است ولی باید این را در نظر بگیرند که بسیاری از لوازم خانگی وارداتی فاقد گارانتی هستند و خریداران امکان پیگیری مشکلات یا دسترسی به قطعات یدکی را ندارند.
منبع: ایرنا
