اصرار هواپیمایی آسمان و سرگردانی و معطلی مسافران

جهان صنعت– خرابیهای مکرر و نیمهتمام گذاشتن پروازها رفتهرفته در حال تبدیل شدن به ترجیعبند پروازهای هواپیماهای فوکر۱۰۰ آسمان است اما این شرکت- شاید بهناچار- همچنان بر پرواز این هواپیماها اصرار دارد. شرکت هواپیمایی آسمان که زمانی یکی از بزرگترین ناوگانهای هواپیما را در اختیار داشت اکنون با تعداد هواپیمای فعال کمتر از نصف انگشتان یک دست، به یک ایرلاین بسیار کوچک تبدیل شده است. براساس اطلاعات منتشرشده در شبکههای اجتماعی و کانالهای تخصصی هوانوردی و بنا به تصریح رییس انجمن شرکتهای هواپیمایی در مقاطعی از سالجاری هواپیمای فعال این ایرلاین به یک فروند کاهش یافته است. در حال حاضر بهنظر میرسد هواپیماهای فعال این شرکت در حال دو فروند فوکر۱۰۰ باشند که این دو فروند هواپیما نیز با مشکلات عدیده مواجه هستند. به عنوان مثال براساس گزارشهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی، یکشنبه ۲۱اردیبهشتماه۱۴۰۴ هواپیمای فوکر۱۰۰ آسمان به رجیستر EP-ATE که پرواز مشهد به تهران را آغاز کرده بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه شهیدهاشمینژاد، بهدلیل نقص فنی در سیستم پرشرایز از ادامه پرواز انصراف و پس از مدتی هولدینگ جهت کاهش وزن، در فرودگاه مشهد بر زمین نشست. این هواپیما در ساعت ۲ بامداد ۲۲اردیبهشت به تهران بازگشت و پروازهای این هواپیما در روز جاری باطل اعلام شد. هواپیمای فوکر۱۰۰ دیگر این شرکت به رجیستر EP-ASR نیز که قرار بود ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه پرواز شیراز به ساری را انجام دهد، به علت نقص فنی در موتور با چهار ساعت تاخیر عازم ساری شده است.
شرکت هواپیمایی آسمان که در گذشته سهم زیادی از حمل مسافر هوایی را به عهده داشته اکنون در شرایط سختی در نوسازی ناوگان به سر میبرد.
پرسش اینجاست که با توجه به تکرار این نقص فنی در دو ماه گذشته در هواپیماهای مذکور آیا زمان بازنشستگی ناوگان فوکر۱۰۰ آسمان فرا نرسیده است؟ و سوال دیگر اینکه اگر این دو هواپیما بازنشسته شوند، شرکت هواپیمایی آسمان با انبوه نیروهای ستادی باید چگونه ادامه فعالیت دهد؟
منبع: تیننیوز