-
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح ذخایر آبی، هیچ برنامهای برای نوبتبندی آب نداریم.
-
هرچند بارندگیها نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما عقبماندگی از میانگین بلندمدت و فشار بر سدها، پایتخت را در وضعیت بحرانی نگه داشته است. بخش عمدهای از سدهای تهران خالی شده اما اوضاع بالادست حوضههای آبی تا حدودی بهتر است.
-
برداشت از ذخایر 4 سد تهران متوقف شده و میزان خروجی این سدها با میزان ورودی لحظهای آب به آنها برابری میکند.
-
با وجود افزایش بارندگیها، سدهای تأمینکننده آب پایتخت با کاهش حجم ذخایر مواجه شده و تنها ۳۴ درصد از ظرفیت سدهای کشور تا پایان آذرماه پر شده است.
-
در حالی که سدهای تهران به کمترین سطح پرآبی شش دهه اخیر رسیدهاند، تازهترین آمارها نشان میدهد ساکنان مناطق شمال تهران سه برابر دیگر مناطق پایتخت آب مصرف می کنند.





