-
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ایرنا تاکید کرد که تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق روال جاری و منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورایعالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت.
-
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تایید کرد که مذاکرات فنی در چارچوب یادداشت تفاهم اسلامآباد در سوئیس امروز (دوشنبه) آغاز شده است.
-
سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده مبنی بر دعوت ایران از بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را تکذیب کرد.
-
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با بیان این که احتمال نهایی شدن یادداشت تفاهم بین ایران و آمریکا در روزهای آتی بالا است، گفت: برنامهای برای سفر به ژنو یا جایی دیگر ظرف یکی دو روز آینده نداریم.
-
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تفاهم نامه اسلام آباد که در حال پیگیری است، بر خاتمه جنگ تمرکز دارد و در این مرحله تصمیم بر این شده که بحثی در مورد موضوع هسته ای نشود.
-
سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی در شبکه ایکس با اشاره به تجاوز نظامی دیشب آمریکا به مخازن نگهداری آب در جنوب کشورمان، نوشت:«آب نبض زندگی است» و آمریکا نبض حیات ایرانیان را هدف قرار داده هست.
-
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در واکنش به لفاظیهای مقامهای آمریکایی در خصوص تنگه هرمز و متهم کردن ایران به اخلال در بازار انرژی جهان این لفاظیها را دروغ بزرگ بعدی آمریکاییها برای جنگ افروزی خواند.
-
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که در پاسخ به طرح پیشنهادی آمریکا حقوق مشروع خود را مطالبه کردیم.
-
سخنگوی وزارت خارجه در مورد دریافت پاسخ آمریکا به ایران و ابتکار ۱۴ بندی ایران، گفت: ما پاسخ آمریکا را از طریق پاکستان دریافت کردیم، در مورد جزییات چیزی را مطرح نمیکنم چون در دست بررسی است.
-
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : در سفر به پاکستان هیچ دیداری بین ایران و آمریکا برنامهریزی نشده است.







