حضور ۱۰۷ شرکت خارجی در نمایشگاه صنعت
جهان صنعت– به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران، ۱۰۷ شرکت خارجی از کشورهای چین، تایوان، ژاپن، آلمان، بلژیک و ترکیه در نمایشگاه صنعت حضور دارند و هدف حمایت از کالاهای تولیدی و ایجاد خدمات پس از فروش برای آنها در کشورهای مقصد و هدف است.
صدیف بیکزاده در نشست خبری بیستوپنجمین نمایشگاه بینالمللی صنعت گفت: در نیمه اول امسال به خاطر شرایط جنگ ۱۲روزه برخی نمایشگاههای ملی برگزار نشد اما با وجود همه چالشها، نمایشگاه بینالمللی صنعت امروز به بیستوپنجمین ایستگاه خود رسیده است.
وی افزود: امسال در بخش معرفی فضای کسبوکار شرایط مطلوبتری نسبت به نمایشگاههای قبلی ایجاد شده تا به سوالات پاسخ دهد و فرصتهای جدید و موجود را معرفی کند.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آخرین تکنولوژیهای صنعتی کشور ارائه میشود که بیشتر از ۴۰۰ شرکت و بیش از ۱۷۰ شرکت خارجی از کشورهایی مثل چین، تایوان، ژاپن، آلمان، بلژیک، ترکیه و دیگر کشورها در این نمایشگاه حضور دارند به طوری که حضور شرکتهای خارجی سه برابر شده که در آن ماشینآلات خطوط تولید و اتوماسیونهای مربوط به تولید، خدمات پس از فروش حوزه صنعت از خدمات معرفی شده است و در کنار آن نیز نمایشگاه معدن نیز برگزار میشود که تلاش شده تا مولفههای صنعتی، معدنی و تجاری کشور معرفی شود.
بیکزاده ادامه داد: هدف از این نمایشگاه خلق فرصتهای سرمایهگذاری و تجاری داخلی و خارجی در حوزه صنعت و تجارت برای کشور است تا شرایط تجاری و تولید در مسیر مثبتی حرکت کند که هدف آن بیشتر حمایت از کالاهای تولیدی و ایجاد خدمات پس از فروش برای آنها در کشورهای مقصد و هدف است.
وی در پایان با اشاره به اینکه از سال۱۳۹۷ و همزمان با تشدید تحریمها، صنعت نمایشگاهی نیز پس از صنعت خودرو مشمول محدودیتهای بینالمللی و از دست رفتن فرصتهای تعامل و همکاری شده است، گفت: با این حال نمایشگاه صنعت به عنوان ویترین توانمندیهای صنعتی کشور، نقش مهمی در معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای تولیدی ایران دارد. رشد تجارت و توسعه همکاریهای صنعتی تنها با معرفی و نمایش این فرصتها در بستر نمایشگاهی امکانپذیر است.
منبع: ایسنا
