تامین ارز برای واردات قطعات یدکی موتورسیکلت

گروه صنعت
کدخبر: 565841
وزارت صمت برای رفع کمبود قطعات یدکی موتورسیکلت، تامین ارز و برنامه بلندمدت خدمات پس از فروش را در دستور کار قرار داده است.
تامین ارز برای واردات قطعات یدکی موتورسیکلت

جهان صنعت– یک مقام مسوول اعلام کرد که وزارت صمت برای رفع کمبود قطعات یدکی موتورسیکلت تامین ارز و برنامه بلندمدت خدمات پس از فروش را در دستور کار دارد.

حمید محله‌ای در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: ستون اصلی خدمات پس از فروش در تمامی حوزه‌ها تامین قطعات یدکی است و این موضوع در صنعت موتورسیکلت اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به مشکلات فعلی بازار افزود: متاسفانه در حال حاضر بازار با کمبود قطعات یدکی موتورسیکلت مواجه بوده و همین موضوع بر کیفیت خدمات پس از فروش تاثیر منفی گذاشته است.

محله‌ای با بیان اینکه واردکنندگان و تولیدکنندگان موتورسیکلت طبق قانون موظف به تامین قطعات یدکی هستند، گفت: خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل این مشکل اقداماتی را آغاز کرده و تامین ارز برای واردات قطعات یدکی در دستور کار قرار گرفته است. به گفته وی آثار این تصمیم تا حدود یک ماه آینده در بازار مشاهده خواهد شد.

محله‌ای افزود: وزارت صمت برای بهبود وضعیت خدمات پس از فروش در این بخش برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت را طراحی و در حال پیگیری دارد. سرپرست دفتر آمار و خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده بیش از ۴۵شرکت تولیدکننده و مونتاژکننده موتورسیکلت موفق به کسب حداقل امتیازات لازم در بخش خدمات پس از فروش نشده‌اند.

وی ادامه داد: برای این شرکت‌ها مهلت سه‌ماهه‌ای در نظر گرفته شده که رو به پایان است و در صورت عدم دستیابی به امتیازات تعیین‌شده قطعا از واردات آنها جلوگیری خواهد شد. محله‌ای تاکید کرد: تولید کالا باید همراه با تعهد در ارائه خدمات پس از فروش باشد و نمی‌توان تنها به فروش محصولات اکتفا کرد. برنامه‌های وزارت صمت در این زمینه کوتاه‌مدت و مقطعی نبوده بلکه با رویکردی بلندمدت دنبال می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: براساس برنامه‌های جدید مقرر شده است درصدی از واردات به ورود قطعات یدکی به کشور اختصاص یابد نه اینکه صرفا مجموعه کامل قطعات وارد و به موتورسیکلت تبدیل شود. سرپرست دفتر آمار و خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای توسعه خدمات پس از فروش در کشور وجود داشته اما اراده و پیگیری فعالان صنعت در این مسیر ضروری است.

در صورتی که شرکت‌ها تنها به فروش فکر کرده و مشتریان را رها کنند این موضوع از سوی وزارت صمت قابل پذیرش نخواهد بود و با آنها برخورد می‌شود.

منبع: مهر

وب گردی