رییس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد:

دلیل محدودیت پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران

گروه مسکن
کدخبر: 558352
رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که برای تامین آسایش ساکنان محدوده فرودگاه مهرآباد تهران، پروازهای شبانه این فرودگاه به شدت محدود شده است و همچنین به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که توجیه اقتصادی لازم را برای ایجاد فرودگاه‌ها در نظر بگیرند.
دلیل محدودیت پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران

جهان‌صنعت– رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که با هدف تامین آسایش شهروندانی که در محدوده فرودگاه مهرآباد تهران زندگی می‌کنند، پروازهای شبانه این فرودگاه بسیار محدود شده است.

حسین پورفرزانه اظهار کرد: با وجود ضرورت‌های عملیاتی و همچنین برخی محدودیت‌ها در ظرفیت اتوماسیون سامانه‌های نظارتی، پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد پایتخت در شرایط عادی هیچ‌گاه تعطیل نشده‌ است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه برخی فرودگاه‌ها در کشور بدون توجیه اقتصادی ساخته شده‌اند، گفت: البته در میان آنها تعداد معدودی نیز بنابر ضرورت‌های استراتژیک کشور احداث شده‌ است.

او ادامه داد: اعلام کرده‌ایم هر فعال در بخش خصوصی که بخواهد فرودگاهی ایجاد کند می‌تواند با سرمایه خود به این موضوع ورود کند البته به آنها توصیه می‌کنیم توجیه اقتصادی پروژه را در نظر بگیرند و سازمان هواپیمایی نیز مشاوره لازم را ارائه خواهد داد.

پورفرزانه درباره تامین ناوگان هوایی افزود: دولت توجیه و توان خرید مستقیم هواپیما را ندارد. همانطور که در بسیاری از کشورها مانند ترکیه، امارات و قطر نیز ایرلاین‌ها مالک مستقیم هواپیما نیستند و از طریق لیزینگ و جذب سرمایه خرد اقدام کرده‌اند، ما هم به همین سمت حرکت کرده‌ایم.

به گفته او، اگر اقتصاد ما مردم‌محور باشد باید سرمایه‌های خرد را جذب کنیم بنابراین سیاستگذاری جدید بر این اساس است که به سرمایه‌گذاران اجازه فعالیت در قالب ایرکریر و مارکت کریر داده شود. ایرکریر مالک هواپیماست و خدمات حمل‌ونقل هوایی ارائه می‌دهد اما صلاحیت فروش بلیت ندارد و در مقابل، مارکت کریر برند و لوگو دارد و بلیت‌فروشی انجام می‌دهد که این مدل در آمریکا نیز رایج است و از میان صدها ایرکریر تنها چند ایرلاین بزرگ فعالیت برندینگ دارند.

رییس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: به مسوولان محلی و سرمایه‌گذاران استانی گفته‌ شده است که اگر توان تضمین حداقل نرخ اشغال صندلی هواپیما برای برقراری اقتصادی یک مسیر پروازی را ندارند، وارد عرصه ایرلاین‌داری نشوند اما می‌توانند با خرید یا اجاره هواپیما و راه‌اندازی ایرکریر استانی نیاز مردم خود را تامین کنند.

او یادآور شد: این موضوع علاوه بر رونق فرودگاه‌های کوچک باعث افزایش رضایت عمومی خواهد شد و تاکسی‌های هوایی برای جابه‌جایی مسافر در شهرهای کوچک نیز وارد مدار شده و در حال توسعه است.

وب گردی