29 - 05 - 2024
بیمهشدگان اطلاعات حساب خود را بهروز کنند
مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامیناجتماعی اعلام کرد: پیامکهای ماهانه واریز حق بیمه، بهمنظور اطلاع ذینفعان از روزهای کارکرد در هر ماه، دستمزد مبنای کسر حق بیمه و عنوان شغلی؛ از ابتدای خردادماه سال جاری، برای بیمهشدگانی که در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبتنام کردهاند، ارسال میشود. لذا از عموم بیمهشدگان دعوت میکنیم جهت ثبتنام، تکمیل اطلاعات یا بهروزرسانی اطلاعات و شماره تماس در سامانه خدمات غیرحضوری اقدام کنند تا مشمول دریافت این اطلاعرسانی عمومی شوند.
طبق اطلاعات سازمان تامین اجتماعی، در پایان سال گذشته از مجموع ۱۶میلیون و ۳۰۵هزار بیمهشده بیمهپرداز به سازمان تامیناجتماعی (بیمهشدگان اصلی)، ۱۱میلیون و ۳۸۰هزار نفر بیمهشده اجباری در یکمیلیون و ۳۶۲هزار کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی در حال کار هستند که این افراد مشمول دریافت پیامکهای اطلاعرسانی ماهانه سازمان تامین اجتماعی خواهند بود و درصورت ثبتنام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی (es.tamin.ir) و ثبت شماره تلفن همراه خود در این سامانه، این پیامک اطلاعرسانی را دریافت خواهند کرد. بشیر عمرانی در مورد هدف این طرح اطلاعرسانی و اهمیت آن برای بیمهشدگان گفت: با هدف شفافسازی و احقاق حقوق قانونی بیمهشدگان، از ابتدای خردادماه، پیامک واریز حقبیمه برای تمامی بیمهشدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به صورت ماهانه ارسال میشود که در این پیامک سه آیتم روزهای کارکرد در هر ماه، میزان دستمزد مشمول کسر حق بیمه و عنوان شغلی که از سوی کارفرما در لیستهای پرداخت حق بیمه درج و به سازمان اعلام شده، قابل مشاهده است.
براساس این گزارش، وی با بیان اینکه منطق و مستند قانونی ارسال پیامک واریز حق بیمه به بیمهشدگان، مفاد ماده۳۹ قانون تامیناجتماعی است، افزود: طبق این ماده قانونی، کارفرما مکلف است ضمن ارسال لیست پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود، حق بیمه آنان را تا آخرین روز ماه بعد پرداخت کند. مطابق آییننامه همین قانون، کارفرما مکلف است که صورتمزد و حقوق تنظیمشده را به رویت و امضای بیمهشده برساند. بر این اساس در زمانی که لیستهای پرداختی حقبیمه به صورت کاغذی تهیه و ارسال میشد، کارفرمایان اقدام به اخذ امضا و تایید مراتب از بیمهشده میکردند اما از زمانی که ارسال لیست و پرداخت حق بیمه بهشکل الکترونیکی صورت میپذیرد، عملا این رویت و تایید مفاد لیست ارسالی از سوی بیمهشده امکانپذیر نیست. لذا مقرر شده سازمان تامین اجتماعی از ابزارهای بهروز، برای آگاهیبخشی به بیمهشدگان در این خصوص استفاده کند که با ارسال پیامک، این خلأ پر خواهد شد. وی همچنین گفت: از بهمنماه سال گذشته، این پیامکها برای بیمهشدگان تحت پوشش اداراتکل تامیناجتماعی غرب و شرق تهران ارسال و با توجه به نتایج موفقیتآمیز آن، از خردادماه امسال، پیامک مزبور برای تمامی بیمهشدگان اجباری (کارگاهی) در سراسر کشور ارسال خواهد شد.
مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامیناجتماعی درباره محتوای پیامکهای ارسالی سازمان تامیناجتماعی گفت: با توجه به مهلت قانونی کارفرما برای پرداخت حق بیمه، زمانیکه حق بیمه از سوی وی پرداخت و سابقه ایجاد شود، پیامکی از سوی سازمان تامیناجتماعی به بیمهشده ارسال میشود و درصورتیکه بیمهشده مغایرتی در اطلاعات دریافتی مشاهد کند، میتواند با مراجعه به شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامیناجتماعی به نشانی es.tamin.ir اعتراض خود را ثبت کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد