23 - 01 - 2024
تقویت نظارت همگانی در بازار سرمایه
رییس اداره رسیدگی به شکایات و حمایتهای حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد: نظارت همگانی در بازار سرمایه از طریق بررسی و پاسخگویی به شکایات تقویت میشود. محسن علیزاده در گفتوگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: به منظور افزایش نظارت همگانی و تضمین حمایت از حقوق و منافع سرمایهگذاران در بازار سرمایه، موضوع رسیدگی دقیق، سریع و عادلانه به تمامی شکایات از اشخاص تحت نظارت این سازمان که از مجاری مختلف واصل میشود، به طور مستمر در دستور کار اداره رسیدگی به شکایات و حمایتهای حقوقی قرار دارد. علیزاده در توضیح این مطلب گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۴۹۰۰ شکایت واصله مورد بررسی و پاسخدهی قرار گرفته است و البته این تعداد شکایت، منحصر به شکایات واصله در سامانه رسیدگی به شکایات بوده و سایر شکایاتی که از مجاری مختلف دیگر از جمله سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت، سامانه نظارت مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی، درگاه سامانههای یکپارچه سازمان بازرسی کل کشور، سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ثبت شده نیز بررسی شده است.
وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر رسیدگی به تمامی شکایات در حداقل زمان ممکن، افزایش دقت و کیفیت رسیدگی به شکایات و جلب رضایت حداکثری از فرآیند پاسخگویی به شکایات نیز مد نظر این اداره است. به همین دلیل پس از ثبت شکایت توسط شاکیان، کارشناسان اداره رسیدگی به شکایات و حمایتهای حقوقی به صورت روزانه با ایشان تماس حاصل کرده و حسب مورد، ضمن دریافت اطلاعات مورد نیاز، راهنماییهای مربوطه را ارائه میکنند. رییس اداره رسیدگی به شکایات و حمایتهای حقوقی به این نکته اشاره کرد: پس از اطلاع طرف شکایت (مشتکیعنه) از شکایت مطرحشده علیه وی، پاسخ ارائهشده از جانب او، از طریق سامانه رسیدگی به شکایات برای شاکیان ارسال میشود و در تمامی موارد، شکایت واصله و پاسخ ارائهشده از سوی مشتکیعنه توسط واحدهای نظارتی سازمان بررسی میشود تا در صورت وقوع تخلف توسط اشخاص تحت نظارت، موضوع برای بررسی به مراجع ذیصلاح ارسال شود.
وی در پایان افزود: در راستای حمایت از حقوق و منافع سهامداران و فعالان بازار سرمایه، میز خدمت حقوقی در این اداره راهاندازی شده و راهنماییهای لازم به اشخاصی که به صورت حضوری یا تلفنی به سازمان مراجعه میکنند یا تماس میگیرند، ارائه میشود. بر این اساس، ضمن تشکیل جلسه با مراجعان و اخذ اطلاعات لازم پیرامون موضوع مورد درخواست از آنها، اقدامات لازم از جمله ثبت شکایات یا پیگیریهای مربوطه از واحدهای ذیربط توسط کارشناسان این اداره صورت میگیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد