11 - 11 - 2023
درخشش غولهای صنایع غذایی ایران
«جهانصنعت»- نمایشگاه بینالمللی گلفود (anufacturing Gulfood) از ۱۶ آبان ۱۴۰۲ با حضور برترین برندهای صنایع غذایی ایران به مدت سه روز در دوبی برگزار شد. رویداد گلفود دوبی که بزرگترین گردهمایی سالانه مواد غذایی، نوشیدنی و بستهبندی منطقه است، یکی از موثرترین نمایشگاههای صنعت غذایی و بزرگترین تجمع صنایع غذایی جهان بهشمار میرود. این رویداد بینالمللی، هر سال متخصصان صنعت غذا، تولیدکنندگان، تامینکنندگان و خریداران را از سراسر جهان گرد هم میآورد تا آخرین فناوریها، نوآوریها، ماشینآلات و تجهیزات و ماشینآلات وابسته، همچنین جدیدترین دستاوردها در تولید و فرآوری را به نمایش بگذارند.
این گردهمایی علاوه بر نمایشگاه، شامل برگزاری سمینارهای تخصصی و کارگاههای جانبی نیز است که در آن کارشناسان و متخصصان ذیربط مسائل و مشکلات پیش روی صنعت غذا را به صورت تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار میدهند و راهکارهای جامع را ارائه میکنند.
هر ساله کشورهای صاحب نام در تولید و بستهبندی مواد غذایی همچون چین، آلمان، ایالت متحده آمریکا، ایران، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و هند در این نمایشگاه حضور پیدا میکنند. شرکتهای معتبر ایرانی همچون گروه صنعتی و پژوهشی زر پابهپای شرکتهای معتبر بینالمللی همچون نستله، پپسی، مارس، دنون، هاینز، کارگیل و ماندلس اینترنشنال در این نمایشگاه حضور فعال و پویایی دارند.
در این نمایشگاه برترین برندهای مواد غذایی، نوشیدنی و بستهبندی محصولات خود را در ۱۶۰۰ غرفه ارائه کردهاند. پیشبینی میشود بیش از ۴۰ هزار بازدیدکننده از ۱۵۰ کشور طی سه روز از نمایشگاه گلفود ۲۰۲۳ بازدید کنند. یکی از ویژگیهای کلیدی نمایشگاه امسال برگزاری اجلاس فناوری غذایی با سخنرانی بزرگان صنایع و فناوری غذایی با محوریت نوآوریهای مهندسی و ایمنی مواد غذایی، کارخانههای آینده، اکوسیستمهای دایرهای، مدلهای مالی مرتبط با پایداری و بازارهای نوظهور است.
این نمایشگاه برای نخستینبار در سال ۱۹۸۷ با مشارکت ۶۵ تولیدکننده از ۱۳ کشور برگزار شد و اکنون با گذشت بیش از ۳۰ سال از عمر آن، شاهد حضور برترینهای صنعت غذاست.
حضور برندهای برتر ایرانی در گلفود
گلفود ۲۰۲۳ به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت غذا در حالی به ایستگاه پایانی رسید که شرکتهای برتر صنایع غذایی ایران با حضوری موفق در این رویداد، درخششی قابل توجه داشتند. اینجا در نمایشگاه صنایع غذایی «گلفود» دوبی هم مثل هر نمایشگاه دیگری، روز پایانی پرشورتر و شلوغتر از روزهای قبل است.
بازدیدکنندگانی که خود را از اقصی نقاط جهان برای برقراری ارتباطات جدید و بازاریابی محصولاتشان به شهر بندری دوبی رساندهاند با چمدانهای کوچک، در راهروهای نمایشگاه میچرخند، کارت ویزیت و اطلاعات رد و بدل میکنند، از محصولات مختلف میچشند، سوالات خود را مطرح میکنند و به امید ادامه روابطی که شروعش در دوبی و پایانش در شهرهای مختلف جهان است، غرفهها را ترک میکنند.
غرفهها براساس عرصه و ابعاد فعالیت شرکتها و ملیتشان در ۱۷ سالن توزیع شدهاند و شرکتکنندگان با ارائه نمونه محصولات در حوزههای مواد اولیه، فرآوری و بستهبندی سعی در جذب بازدیدکنندگان دارند و اولین آجرهای همکاریهای بینالمللی و طولانیمدت خود را بنا میکنند.
همزمان با فعالیت غرفهداران و حضور انبوه بازدیدکنندگان، مجموعه گلفود کنفرانسهایی در رابطه با زنجیره تامین، بستهبندی با مواد بازیافتی، چگونگی ارائه محصول «show case»، نقش هوش مصنوعی در پیشبینی آینده تولیدات خوراک و نوشیدنی و محصولات با منشأ گیاهی برگزار کرده است.
حضور برندهای برتر ایرانی در گلفود ۲۰۲۳ بسیار چشمگیر و قابل توجه است. گرچه شرکتهای متعدد ایرانی حاضر در نمایشگاه با ارائه محصولات خود، توجه و تحسین بیشتر بازدیدکنندگان را برانگیختند، اما «گروه صنعتی و پژوهشی زر» که با نشانهای تجاری «زرگرین»، «زر فارما»، «زر فروکتوز» و «زرکام» در این نمایشگاه حاضر شده، از نقطهنظر تنوع، کیفیت، بستهبندی، شیوه عرضه و تعامل با مخاطبان، تفاوت قابل ملاحظهای با شرکتهای داخلی و بخش زیادی از شرکتهای خارجی داشت.
مدیران و کارشناسان گروه زر در دوره
سه روزه برگزاری نمایشگاه، ساعتهای بسیار شلوغی را چه از نظر حجم بازدیدکنندگان و چه از نظر برگزاری جلسات کاری با مدیران صنایع غذایی سایر کشورها پشت سر گذاشتند.
شرکتهای ایرانی از حدود ۱۵ سال پیش در این نمایشگاه حضوری فعال داشتهاند و هر ساله بهدلیل استقبال بازدیدکنندگان از محصولات ایرانی، میزان مشارکت افزایش یافته است. علاوه بر کیفیت محصولات ایرانی و شیوه ارائه آن که در مقایسه با سایر کشورها جایگاه برجستهای دارد، معماری جذاب غرفهها و حضور کارشناسان زبده و آشنا به زبانهای مختلف در برقراری ارتباط موثر نمایندگان شرکتهای ایرانی با مخاطبان مختلف کاملا تاثیرگذار بوده است.
مجموعه عوامل فوق نشان میدهد که شرکتهای ایرانی فعال در بخش خصوصی در کنار پیشرفتهای تکنولوژیک و افزایش کیفیت محصولات خود در زمینه تسلط بر ادبیات بینالمللی در حوزه تجارت نیز ارتقای قابلتوجهی داشتهاند.
در حالی که شرکتهای ایرانی فعال در صنعت غذا بخش مهمی از نیازمندیهای ضروری برای حضور و رقابت در بازارهای جهانی را با تلاش و پشتکار و صرف هزینههای سنگین تامین کردهاند، اما همچنان اصلیترین دغدغه مشترک مجموعه شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه، محدودیتهای حاصل از تحریمهای ظالمانه در حوزه تبادلات مالی است.
حضور موفق گروه زر در نمایشگاه بینالمللی گلفود
نمایشگاه گلفود دوبی در تاریخ ۷ الی ۹ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار شد. این نمایشگاه یکی از پربازدیدترین رویدادهای حال حاضر جهانی به شمار میرود و بالغ بر ۵۰۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور به عمل میآورند.
به نقل از روابطعمومی گروه زر، نمایشگاه گلفود دوبی رویدادی مهم برای محصولات خوراکی و نوشیدنی بهشمار میرود که جدیدترین روندهای تولید در این صنعت را به نمایش میگذارد، آغازکننده همکاریها و مذاکرات بینالمللی بوده و آخرین تولیدات خوراکی و نوشیدنی را به بازار جهانی معرفی میکند. در حقیقت نمایشگاه گلفود بزرگترین رویداد تجاری در حوزه خوراکی و نوشیدنی است و تنها برندهای خوراکی در سطح بینالمللی میتوانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
گروه زر یکبار دیگر توانست با برندهای زرگرین، زر فارما، زر فروکتوز و زرکام در این نمایشگاه حضور به عمل آورد و با بزرگترین برندها در سطح جهانی رقابت کند. زرگرین به عنوان یک گروه غلاتمحور در عرصه صنایع کشاورزی، غذایی، دارویی و خوراک دام و زر فروکتوز، بزرگترین تولیدکننده فروکتوز، گلوکوز، مالتو دکسترین و نشاسته ذرت و زر فارما، موفقترین برند تولیدکننده مواد اولیه داروسازی با جدیدترین محصولات خود در این نمایشگاه حضور یافت.
لازم به ذکر است این برندها با داشتن سابقه طولانیمدت در این صنعت همواره بهطور مکرر موفقیتهای بیشماری را چه در ایران و چه خارج از ایران کسب کردهاند، اما حضور در این نمایشگاه سبب شد تا مذاکرات موفق و بینالمللی میان گروه زر و سایر برندها برای تجارت بینالمللی حاصل شود و موفقیتی دیگر به سایر افتخارات گروه زر افزوده شود.
علاوه بر این، محصولات کانفکشنری زرکام در این نمایشگاه حضور داشتند. محصولات باکیفیت و در عین حال تکنولوژی نوین در طعم و مزه سبب شد تا دوباره بتواند بازارهای بینالمللی را فتح کند. برند زرکام با محصولات محبوب خود چه در ایران و چه در سطح بینالمللی (بیسباکس، تریپرز، تیکرز، چوکوتریپس، وینکرز، بریتونا) توانست توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. علاوه بر این، بیسکویت وینجوی که از محصولات جدید این برند به شمار میرود، در کنار تمامی محصولات کانفکشنری زر، حضور موفقی داشت. لازم به ذکر است گروه زر اسپانسر گلد این نمایشگاه در دوبی بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد