24 - 05 - 2023
نقش حیاتی روابطعمومیها در شرکتهای پیشران
«جهانصنعت»- رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: نقش روابطعمومیها در کنشگری موثر بسیار مهم است، چون خاستگاه و منشأ خبر هستند؛ اگر آنها صحیح و بهموقع روایت کنند و اجازه دهند واقعیتها روایت شوند حتی اگر به ضررشان باشد، کشور متضرر و رسانههای معارض تقویت نمیشوند. مجمع کارآفرینان ایران با احترام به جایگاه ویژه روابطعمومی و ایجاد شور و شوق و تقویت یادگیری شغلی و جهت ایجاد فضایی مناسب برای بهینهسازی فعالیت روابطعمومیهای عضو مجمع، نخستین جشنواره ارتباطآفرینان را دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار کرد.
در ابتدای جشنواره، حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با تبریک هفته ارتباطات و روابطعمومی اظهار کرد: حوزه کاری ما پیشرانهای اقتصادی است و بارها بر اهمیت مسیر توسعه کشورهای صنعتی از صنایع پیشران عبور میکند. نقش روابط عمومیها در شرکتهای پیشران بسیار مهم و حیاتی است. کارگروههای بسیاری در مجمع کارآفرینان ایران داریم که یکی از آنان کارگروه روابطعمومی است. وی افزود: دورههای آموزشی هم در خصوص روابط عمومی برگزار شد تا همافزایی مدیران روابط عمومی افزایش پیدا کند. وی افزود: در حال حاضر ۸۰ شرکت عضو مجمع کارآفرینان ایران هستند که تا پایان سال به ۱۰۰ شرکت هم میرسد. متاسفانه رویکرد بسیاری از روابط عمومی پیشرانها در حوزه بازاریابی است و این از آثار ارسالی کاملا مشخص است. اکبر نصراللهی رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نیز بهعنوان یکی از سخنرانان این رویداد گفت: نقش روابط عمومیها در کنشگری موثر بسیار مهم است، چون خاستگاه و منشأ خبر هستند؛ اگر آنها صحیح و به موقع روایت کنند و اجازه دهند واقعیتها روایت شوند حتی اگر به ضررشان باشد، کشور متضرر و رسانههای معارض تقویت نمیشوند. زمانی سازمانهای رسانهای و روابط عمومیها، در محدوده کشور و منطقه خاصی فعال بودند. این محدودیت جغرافیایی، وظایف و هنجارهای خاصی را بر آنان تحمیل میکرد، اما اینک با جهانی شدن یا تقریبا مرزی وجود ندارد یا در حال کمرنگ شدن است.
وی ادامه داد: همین تغییر و تحولات، وظایف جدیدی را برای کنشگران حوزههای مختلف ازجمله رسانهای ایجاب میکند که ضرورت دارد در برنامهریزیهای خود، آنها را لحاظ کنند. نصراللهی افزود: توجه به عامل «زمان» ضروری است. کندی و تاخیر در «شناخت» و «تنظیم و تطبیق» با «آرایش جدید رسانهای» برای مدیران رسانهها، بسیار گران تمام خواهد شد و بهطور تصاعدی آنها را از قافله تحول و تکامل عقب خواهد انداخت، بهگونهای که جبران آن شاید غیرممکن باشد.
سپس سیداحسان قاضیزادههاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما با بیان این نکته که مصرف رسانهای مردم دچار تغییراتی شده است، اظهار کرد: بر اساس آمارهای یک افکارسنجی مستقل، اعتماد مردم به تمامی بسترها برای پذیرش اخبار و شایعهها کاهش پیدا کرده است. در چنین فضایی، تولید محتوای قوی قطعا موثر خواهد بود. هماکنون فراتر از امید، موضوع اعتماد را داریم. ابتدا باید صحبت درست باشد و سپس به دنبال امیدوارانه آن صحبت یا رویکرد باشیم. با پیگیریهایی که در مجلس شکل میگیرد شاهد افزایش رسانههای مستقل باشیم تا ضریب اعتماد روند فزونی به خود گیرد.
سپس مهدی محمدی مدیر روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: اقتصاد ایران بدون فعالیت پیشرانهای اقتصادی راه بهجایی نخواهد برد. در وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم به دنبال تسهیل فعالیتهای پیرامون تولید هستیم. هیچ ایده اقتصادی بدون پیوست ارتباطی به ثمر نخواهد نشست. امیدوارم این جشنوارهها برای افزایش کیفیت محصولات رسانهای پیشرانهای اقتصادی تاثیرات فراوانی داشته باشد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد