31 - 10 - 2019
آمازون با دیپفیک مقابله میکند
پس از اعلام برنامههای فیسبوک برای مقابله با ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک، آمازون هم قصد دارد با این پدیده خطرناک بهطور جدی مقابله کند.
به گزارش افتانا، آمازون که نگران آلودهشدن خدمات تحت وب و سرویسهای کلود خود به ویدئوهای جعل عمیق یا دیپفیک است، هم با جلب همکاری فنی و هم با عضویت در برخی کمیتههای تخصصی قصد دارد بر چالش مذکور غلبه کند.
از سوی دیگر آمازون تعدادی متخصص هوش مصنوعی را جذب کرده تا آنها پشتیبانیهای لازم را از این شرکت در حوزه مذکور به عمل آورند. آمازون همچنین از پشتیبانی مالی یکمیلیون دلاری از گروههای تخصصی خبر داده که قصد دارند به پاکسازی سرویسهای کلود آمازون از ویدئوهای جعل عمیق کمک کنند.
ازجمله اشخاص برجستهای که قرار است در این زمینه به آمازون کمک کنند، میتوان به لورا لیل تکسی از دانشگاه فنی مونیخ و فدریکو لوئیسا وردولیوا از دانشگاه ناپل اشاره کرد.
در عین حال فیسبوک نیز تلاشهای خود برای مقابله با دیپفیک را شدت بخشیده و اولین نمونه ۵۰۰۰ تایی از ویدئوهای جعل عمیق را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا مطالعه بر شیوههای مقابله با این پدیده تسهیل شود.
در نهایت قرار است تعداد این ویدئوها به صدهزار واحد افزایش یابد تا برنامههای هوش مصنوعی مقابله با جعل عمیق هم بدین شیوه
تغذیه شوند.
برخی شرکتهای بزرگ فناوری و رسانهای هم برای پیشبرد این طرح با فیسبوک همکاری میکنند که از جمله آنها میتوان به مایکروسافت، دانشگاه امایتی، نیویورکتایمز و دانشگاه آکسفورد اشاره کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد