2 - 03 - 2017
نقش بازار سرمایه برای انتظام بخشی به مسوولیتهای اجتماعی بنگاهها
معاون ناشران و اعضای بورس تهران، نقش بازار سرمایه برای انتظام بخشی به مسوولیتهای اجتماعی بنگاهها را در سمینار جایگاه مسوولیت اجتماعی در بهبود و تسهیل فضای کسب و کار تبیین کرد. به گزارش بورس تهران، روحالله حسینی مقدم، معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار سخنرانی با موضوع «نقش بازار سرمایه برای انتظام بخشی به مسوولیتهای اجتماعی بنگاهها» را در سمینار جایگاه مسوولیت اجتماعی در بهبود و تسهیل فضای کسبوکار که در محل اتاق ایران برگزار شد، ایراد کرد. معاون ناشران و اعضای بورس تهران در سخنرانی خود به نقش بازار سرمایه برای انتظام بخشی به مسوولیتهای اجتماعی بنگاهها پرداخت و گفت: بررسی نحوه پیدایش و تکامل مفهوم مسوولیت اجتماعی، نشانگر پویاییهایی است که همواره وجود داشته و موجب غنای روزافزون این مفهوم شده است. همپوشانی آشکاری بین دو مفهوم حاکمیت شرکتی و مسوولیت اجتماعی شرکتی وجود دارد. بهخصوص زمانی که مفهوم گسترده حاکمیت شرکتی را در نظر بگیریم، آشکار میشود که حاکمیت خوب، شامل مسوولیت پذیری و برخورد درخور با خواستههای همه ذینفعان کلیدی و پاسخگویی به آنهاست. بنابراین بین این تصور از حاکمیت شرکتی و تصوری از مسوولیت اجتماعی که مبتنی بر ذینفعان بوده، همپوشانی آشکاری وجود دارد. حاکمیت شرکتی خوب و مسوولیت اجتماعی شرکتی، بهتدریج از اقدامات خیرخواهانه بهسوی راهبردهایی برای بازیابی اعتماد مشتریان و جامعه درحرکت هستند. وی در ادامه به مسوولیت پذیری اجتماعی بنگاه و نقش سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و افزود: مسوولیتپذیری اجتماعی بنگاهها، یک روش مدیریتی است که از راه ارتباط اخلاقی و شفاف سازمان بـا تمام ذینفعان همچنین با کسانی که در تعیین اهداف سازمان دخیل هستند تعریف میشود و بر توسعه پایدار جامعه، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، پذیرش تغییر و حرکت در مسیر کاهش مسایل اجتماعی تاکید دارد. به معنای دقیق کلمه، حتی اگر چنین فعالیتهایی از نظر قانونی حاکمیت نیافته باشند، سازمانها به جامعه تعهد دارند که به روشی مسوولانه در اجتماع رفتار کنند و افزون بر وظیفه کسب سود، وظایف اجتماعی خویش را نیز انجام دهند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد