22 - 09 - 2020
۶۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراههای دولتی پرداخت نشد
ایرنا- معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: فقط ۴۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراههای دولتی توسط مردم پرداخت شده که این موضوع روند نگهداری و بهسازی مسیرهای آزادراهی را با مشکل مواجه میکند. «خداداد مقبلی» گفت: در حالی که ایمنسازی و بهسازی هر کیلومتر مسیر آزادراهی با توجه به تورم فعلی بین سه تا پنج میلیارد تومان هزینه دارد و نسبت به نوع مسیر و قیمت ارز متغیر است، با مشکل دریافت عوارض الکترونیکی آزادراهی روبهرو هستیم. وی ادامه داد: الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی طرحی بود که دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای اجرای درست آن داشت و نهایتا توانستیم از ابتدای سال گذشته چهار آزادراه دولتی را به اخذ عوارض الکترونیکی مجهز کنیم تا هم صف خودروها در عوارضی شهرها کاهش یابد و هم برنامه هوشمندسازی مسیر آزادراهی کشور محقق شود و هم برنامه اصلی برای صرفهجویی در مصرف سوخت با کاهش زمان سفر به انجام برسد. مقبلی گفت: اکنون آزادراههای کرج- قزوین، قزوین-زنجان، تهران- ساوه، تهران – قم و بندرعباس – بندر شهید رجایی به اخذ عوارض الکترونیکی مجهز است اما شاهد هستیم که فقط ۴۰ درصد عوارض توسط مردم پرداخت شده است. معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حملو نقل جادهای از تلاش برای اعمال قوانین سختگیرانه و اصلاح قوانین بالادستی برای پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی توسط مردم خبر داد و گفت: به دنبال مصوبهای هستیم تا زمانی که صاحب خودرو برای تعویض پلاک مراجعه میکند نسبت به پرداخت عوارض الکترونیکی اقدام و سبب امکان تعویض پلاک برای وی فراهم شود. مقبلی با بیان اینکه متولی نگهداری آزادراههای دولتی سازمان راهداری و حملونقل جادهای است ادامه داد: هزینه آسفالت و نگهداری آزادراهها، هزینههای هوشمندسازی و بسیاری از هزینههای دیگر از محل دریافت عوارض تامین میشود و هیچ ردیف اعتبار دولتی برای پرداخت این هزینهها وجود ندارد بنابراین نیاز است تا کاربران جاده به موقع عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند تا هم در نگهداری و ایمنسازی شبکه آزادراهی به مشکل برنخوریم و هم بخش خصوصی برای سطح سرویس مناسب اقدام کند و مجبور به بازگرداندن باجههای عوارضی نباشد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد