2 - 11 - 2020
۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال تا پایان سال راهاندازی میشود
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از برنامهریزی برای راهاندازی مجدد دو هزار واحد صنعتی راکد و غیرفعال تا پایان امسال خبر داد.
اصغر مصاحب در این خصوص افزود: پیش از این مقرر بود تا پایان سال ۹۹ تعداد یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگردند که در راستای اهداف «جهش تولید» و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود در بخش صنعت، این تعداد افزایش یافت.
این مقام مسوول اظهار داشت: جلوگیری از غیرفعال شدن واحدهای صنعتی فعال، از دیگر برنامههای اصلی این سازمان است. وی بیان داشت: رصد واحدهای صنعتی غیرفعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در سطح کلان و ساختاری نشان میدهد علل عمده غیرفعال شدن آنها تامین نقدینگی، تامین مواد اولیه، تامین ماشینآلات و فقدان بازار است.
وی، برخی اقدامات در قالب توانمندسازی واحدهای صنعتی را شامل خدمات ارائه شده در کلینیکهای کسبوکار، تقویت شبکهسازی در کسبوکارهای کوچک و متوسط و پیوند آنها با صنایع بزرگ در قالب برنامههای توسعه خوشههای کسبوکار و نظام مبادلات پیمانکاری فرعی، ارتقای دانش و مهارت شاغلان واحدهای صنعتی، حمایت از حضور و پذیرش SMEها در فرابورس، حمایت از تولید محتوا برای بازاریابی در سامانه فروش محصولات و توسعه بازار در قالب حضور در نمایشگاههای مختلف عنوان کرد.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطرنشانکرد: نتایج اجرای طرحهای حمایتی از صنایع کوچک و متوسط را میتوان در کاهش ۲/۵ درصدی روند غیرفعال شدن واحدهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی طی یک سال گذشته، کاهش ۷/۱ درصدی در شش ماه و افزایش ۵۴ درصدی نرخ رشد واحدهای مجدد راهاندازی شده طی هفت ماهه امسال مشاهده کرد.
وی تعداد واحدهای راهاندازی مجدد تا پایان مهر امسال را ۸۱۹ واحد صنعتی اعلام کرد که در نتیجه آن، برای ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر با میزان سرمایهگذاری ۲۶ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال، معادل میزان سرانه اشتغال ۱۸ نفر و سرمایهگذاری ۳۳ میلیارد ریال شغل ایجاد شده است.
مصاحب، استفاده از خدمات ارائه شده در کلینیکهای کسبوکار به منظور عارضهیابی دقیق و کارشناسانه واحدهای صنعتی را بهترین گزینه پیشنهادی برای صاحبان صنایع به منظور افزایش بهرهوری، ارتقای ظرفیت تولید یا راهاندازی مجدد کسبوکارهای راکد عنوان کرد.
وی گفت: افزایش تجربه و مهارتآموزی کارکنان، کسب منابع مالی بیشتر، سرشکن شدن هزینههای بازاریابی در بازارهای وسیعتر و بهبود فناوری، میتواند موجب کاهش هزینههای ثابت واحدهای تولیدی، افزایش صرفه ناشی از مقیاس و رشد بسیاری از صنایع شود.
این مقام مسوول ادامه داد: اکنون ۲۸ کلینیک کسبوکار راهاندازی شده در کشور در ۱۰ گروه عارضهیابی، فناوری اطلاعات، زیرساخت، تامین ورودی و مواد اولیه، بازاریابی و بازرگانی، توسعه محصول و فناوری، توسعه نظام مدیریت حقوقی و سیاستگذاری، امور مالی، بیمهای و مالیاتی به ارائه خدمات به منظور عارضهیابی، ارتقا و افزایش بهرهوری، کاهش هزینههای تمام شده و همچنین آمادهسازی بنگاهها برای حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم میپردازند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد