25 - 06 - 2020
کرونا درآمد تبلیغاتی گوگل را کاهش میدهد
درآمد گوگل از تبلیغات در آمریکا بر اثر شیوع ویروس کرونا کاهش خواهد یافت.
به گزارش عصر آی.سی.تی، شرکت تحقیقاتی ایمارکتر (eMarketer) از کاهش درآمدهای تبلیغاتی گوگل در آمریکا بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد.
براساس این گزارش انتظار میرود درآمدهای گوگل از تبلیغات در سال جاری ۵/۳ درصد کاهش یابد که نخستین روند کاهشی از سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب میشود.ایمارکتر پیشبینی کرد که گوگل در سال جاری نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار از تبلیغات درآمد کسب خواهد کرد.
با وجود کاهش درآمدهای تبلیغاتی این شرکت در سال جاری برآورد میشود در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ درآمد گوگل بار دیگر به روند صعودی بازگشته و به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درصد رشد کند.
مارکتر اعلام کرد: کاهش درآمدهای گوگل در سال ۲۰۲۰ اساسا به دلیل اتکای زیاد آن به شرکتهای مسافرتی است که در نتایج جستوجوی گوگل تبلیغات میکنند. این شرکتها با بیشترین آسیب در طول کرونا روبهرو شدهاند.این شرکت تحقیقاتی در پیشبینی فصل نخست خود بدون در نظر گرفتن همهگیری کرونا برآورد کرده بود که درآمد تبلیغاتی گوگل در آمریکا حدود ۱۳ درصد رشد میکند.در عین حال طبق پیشبینی این شرکت انتظار میرود درآمد تبلیغاتی فیسبوک در آمریکا امسال نزدیک به پنج درصد افزایش یابد که البته کمتر از رشد ۲۶ درصدی آن در سال ۲۰۱۹ است.
طبق این گزارش رشد فیسبوک و آمازون در طول همهگیری کرونا میتواند جایگاه نخست گوگل را در بازار تبلیغات دیجیتال به خطر بیندازد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد