26 - 02 - 2022
چه خبر از پرداخت خسارات برقی؟
«جهان صنعت»- مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۰ هزار پرونده ثبتشده در سامانه بیمه ثبت شد و مراحل کار بدین صورت است که بیمه تمام موارد را بررسی میکند و اگر مشترک مشمول باشد، خسارت برآورد و پرداخت میشود.
عبدالامیر یاقوتی، با بیان اینکه قرارداد جدید با بیمه دی منعقد شده است و این شرکت بیمه همکاری خوبی با ما دارد، اظهار کرد: نه تنها بیمه تعداد نفرات را برای رسیدگی به پروندهها افزایش داده، بلکه مجموعه توانیر نیز به طور جدی پیگیر است.
در طول این یک ماه که قرارداد جدید منعقد شده ۱۲ به هزار پرونده رسیدگی شده و در ۴۰۰۰ پرونده نیز پرداخت خسارت صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه زمانی که رسیدگی صورت میگیرد و مبالغ مشخص میشود، مشکلی برای پرداخت وجود ندارد، افزود: عمده مشکل شماره شبای بانکی است که مشترکان وارد میکنند و معمولا اگر این شماره درست وارد نشود فرآیند کار زمانبر خواهد شد.
مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه باید ماهانه به ۱۵ تا ۲۰ هزار پرونده رسیدگی شود، گفت: اکنون فرآیند کار خوب پیش میرود و امیدواریم هرچه سریعتر این کار انجام شود و تا پایان تیر ١۴٠١ مجموعه پروندههای سال ۱۴۰۰ بسته شود.
یاقوتی با اشاره به میزان رقم کلی خسارات گفت: یکسری نقاط بهبود در حوزه بیمه وجود دارد که یک کار خوب را بعضا با چالشهای بسیار زیادی مواجه کرده و آن هم به آن معنا نیست که قابل حل نباشد. تعاملات خوبی نیز اتفاق افتاده که هم در احکام قانون بودجه ۱۴۰۱ و هم در روند دستورالعمل اجرایی دیده شده که یکی از این موارد موضوع مبالغ است.
به گفته وی طی سالهای گذشته مبلغ خسارت بسیار زیاد شده است؛ در صورتی که مبالغ دریافتی از مردم در قبوض برق تغییری نداشته است. طبق قانون موظف هستیم سقف پولی که مردم بابت این مساله میپردازند به بیمه پرداخت کنیم. پولی که از مردم میگیریم، ۱۰۰ تومان به ازای هر ماه برای مشترک خانگی است، یعنی یک مشترک خانگی در طول سال ۱۲۰۰ تومان و مشترک تجاری ۱۲ هزار تومان پول بیمه میپردازد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد