چرا وان پلاس به انتخاب متفاوت خریداران میان‌رده تبدیل شد؟

آخرین اخبار
کدخبر: 575504
این روزها بخشی از مشتریان پاساژ علاءالدین سراغ گوشی وان پلاس را می‌گیرند. آنهایی که روزی بین میان‌رده‌های سامسونگ و شیائومی مردد بودند، حالا دنبال یک گوشی متفاوت با قیمت نزدیک به همان سطح هستند
چرا وان پلاس به انتخاب متفاوت خریداران میان‌رده تبدیل شد؟

جهان صنعت، قیمت گوشی‌های وان پلاس در ایران بین ۵۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است.

پاساژ علاءالدین که سال‌ها به قلمرو مطلق سامسونگ، آیفون و شیائومی بدل شده بود، امروز با ترکیب تازه‌ای از برندها روبه‌روست. ریلمی در طبقات پایین برای خریدهای اقتصادی صف کشیده و وان‌پلاس در طبقات بالاتر با مدل‌های پرقدرت‌تر در ویترین‌ها خودنمایی می‌کند. گوشی‌های قدیمی اچ‌تی‌سی و هوآوی حالا جایشان را به برندهایی داده‌اند که تا چند سال پیش حتی نامشان برای خریداران ناآشنا بود. لوگوی قرمز و ساده وان پلاس در ویترین مغازه‌ها به یکی از نشانه‌های تازه بازار موبایل بدل شده؛ برندی بدون نمایندگی رسمی که با حضور پررنگ اما آرام‌آرام جای خالی برندهای قدیمی را پر می‌کند.

جای خالی قدیمی‌ها و ظهور نسل تازه برندها

بازار موبایل ایران در سال‌های اخیر از پرچمداران قدیمی فاصله گرفته. برندهایی چون اچ‌تی‌سی، بلک‌بری و حتی هوآوی -که زمانی ویترین پاساژهای تهران را در اختیار داشتند- حالا تقریبا از صحنه کنار رفته‌اند. ترکیبی از تحریم‌ها، محدودیت‌های وارداتی و کاهش سود واردکنندگان موجب کوچ این برندها به حاشیه شد و بدین ترتیب، نام‌های تازه فرصت رشد پیدا کردند.

در این بین، دو برند بیش از بقیه توجه بازار را به خود جلب کردند: ریلمی در دسته اقتصادی و وان‌پلاس در رده میان‌رده و پرچمدار. هر دو برند زیرمجموعه گروه چینی BBK هستند؛ همان مجموعه‌ای که برندهای اوپو و ویوو را هم مدیریت می‌کند.

بازه قیمتی وان پلاس و مدل‌های موجود در بازار

حضور وان‌پلاس در ایران محدود به چند مدل خاص نیست و دامنه قیمتی آن از حدود ۵۰ تا نزدیک به ۱۲۰ میلیون تومان گسترده شده.

در بخش اقتصادی، سری ایس (Ace) بیشترین تنوع را دارد؛ وان پلاس ایس ۶ حدود ۵۴ میلیون و نسخه ایس ۵ اولترا با قیمت ۵۶ میلیون تومان در فروشگاه‌ها دیده می‌شوند.

در محدوده میانی، گزینه‌هایی مانند وان پلاس نورد ۵ با قیمتی حدود ۶۹ میلیون و سری‌های ۱۳R و ۱۳s در بازه ۸۴ تا ۹۱ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

در رده بالاتر، وان‌پلاس ۱۲ با قیمتی بین ۷۵ تا ۸۹ میلیون جایگاهی بین میان‌رده‌ها و پرچمداران پیدا کرده و وان‌پلاس ۱۵ با بهای نزدیک به ۱۱۹ میلیون تومان در صدر سبد محصولات این برند قرار دارد.

علاوه بر این، فروشندگان پاساژ علاءالدین هم از رشد محسوس تقاضا برای مدل‌هایی چون وان‌پلاس ۱۲ و ۱۳R خبر می‌دهند. گوشی‌هایی که کیفیت پرچمداران را با قیمت میان‌رده عرضه می‌کنند. یعنی اگر سال گذشته شاید چند مدل محدود از این برند در ویترین‌ها دیده می‌شد –یا نمی‌شد، امروز ویترین‌ها مملو از مجموعه‌ای از سری‌های نورد، ایس و ۱۳R شده است.

چرا وان‌پلاس در ایران محبوب شد؟

شرکت وان‌پلاس در سال ۲۰۱۳ همزمان با رونمایی از نخستین محصول خود یعنی وان پلاس ۱ با شعار «قاتل پرچمدارها» به میدان آمد و حالا به رقیب مستقیم همین پرچمداران تبدیل شده.

همان شعار قدیمی در بازار موبایل ایران هم طنین انداخته؛ کیفیت ساخت بالا، شارژر سریع ۱۰۰ واتی، رابط کاربری اکسیژن‌ او اس -که سبک‌تر از اندرویدهای سفارشی دیگر است- و طراحی نزدیک به پرچمداران سامسونگ از مهم‌ترین عوامل رشد این برند نوظهور قلمداد می‌شوند.

یکی دیگر از دلایل موفقیت وان پلاس، رویکرد متفاوت این برند در معرفی محصولات تازه است. در حالی که بسیاری از رقبا برای عرضه محصول جدید فاصله زیادی ایجاد می‌کنند، وان‌پلاس هر فصل مدل تازه‌ای به بازار تزریق می‌کند.

منبع: فرارو

وب گردی