24 - 02 - 2022
پیشفروش بلیط سفرهای نوروزی جادهای
«جهانصنعت»- معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: براساس پیشبینی و برنامهریزی انجامشده زمان پیشفروش بلیط سفرهای نوروزی جادهای از ۱۰ اسفند ماه جاری آغاز میشود.
حمیدرضا شهرکیثانوی روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست سراسری ویدئوکنفرانسی درباره سفرهای نوروزی با میزبانی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: براساس برنامهریزی انجامشده قرار است ۵۰ درصد حداکثر ظرفیت ناوگان حملونقل عمومی پیشفروش شود. او بیان کرد: این اقدام سازمان راهداری و حملونقل جادهای به دلیل این است که اگر تصمیمهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شود تعهد و نارضایتی ایجاد نشود.
شهرکیثانوی یادآور شد: پیش از شیوع کرونا در نوروز ۱۳۹۸ بیش از هفت میلیون جابهجایی زمینی در کشور به ثبت رسید، بر همین اساس امسال پیشبینی ۱۰ درصد بالاتر از آن ظرفیت در نظر گرفته شد و بر همان اساس برنامهریزی و پیشبینیها انجام میشود.
او تاکید کرد: با وجود همه برنامهریزیهای انجامشده سازمان راهداری و حملونقل جادهای در بحث سفرهای نوروزی تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیشبینی لازم برای تغییرات احتمالی برنامهها برای رقم زدن سفری ایمن و مطلوب برای مسافران لحاظ شده است. او ادامه داد: همه تلاش این سازمان فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز است.
شهرکیثانوی افزود: در زمان حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴هزار مینیبوس و ۳۰ هزار سواری پلاک عمومی از طریق تشکلهای صنفی، کانونها و شرکتهای حملونقل به نوعی در مسیر خدمت قرار دارند. او ادامه داد: در جلسهها هماهنگی مختلف انجام شده و با توجه به رایزنیهای انجامشده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تامین امکانات مصرفی رانندگان به نحوی مسائل و مشکلات آنها برطرف و اگر ناوگان نیاز به تعمیرات دارد، انجام شود.
شهرکیثانوی افزود: در زمان حاضر بیش از ۹۸ هزار راننده در بیش از دو هزار و ۴۰۰ شرکت حملونقل ساماندهی و مسوول ارائه خدمت در حوزه حملونقل عمومی به مردم هستند. او با اشاره به اینکه در شیوهنامههای نوروزی امسال برشهای استانی در نظر گرفته میشود، گفت: ر این شیوهنامهها برای رعایت حقوق مردم و جابهجایی بین شهرهای استان به سفرهای دروناستانی نگاه ویژهای شده است.
به گفته شهرکیثانوی هدف سازمان راهداری و حملونقل جادهای روانسازی و سرعتبخشی در ارائه خدمات متناسب با شان مردم است و تلاش این سازمان همواره بر این است که با توجه به نظارتها مردم برای داشتن سفری ایمن از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند. او یادآور شد: روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایت در اتوبوسها نصب میشود و مسافران میتوانند از طریق سامانه متمرکز راهداری و پلیس از طریق شماره تلفنهایی که اعلام میشود، تماس بگیرند و یا پیامک ارسال کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد