12 - 11 - 2019
پیششرط افزایش روابط تجاری با عراق
در حال حاضر بیشترین ارزش صادرات ایران به عراق مربوط به گروه محصولات و مصنوعات پلاستیکی است و روند روبه رشد تقاضا در عراق برای تولیدات این بخش، نشانگر مستعد بودن بازار عراق جهت تولید و تجارت کالاهای مورد اشاره است. در همین خصوص رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: تمرکز برای توسعه محصولات صنایع پاییندستی پتروشیمی و افزایش سطح بازارهای هدف به ویژه در عراق باید با اولویت دنبال شود. چراکه میتواند ضمن تکمیل زنجیره ارزش افزوده، موجب استفاده از ظرفیتهای خالی صنعت داخل برای رونق تولید باشد.ناصر بهزاد همچنین استفاده از روشهای متناسب در عراق برای پایدارسازی محصولات زیرگروه صنعت پلاستیک و چاپ و بستهبندی را مهم ارزیابی کرد و به ایرنا گفت: ایجاد کارگاههای تزریق پلاستیک، احیای خطوط تولید، مدیریت برندینگ و… در کنار ایجاد وابستگی بازار هدف به تولیدات متنوع پلاستیکی از جمله محورهایی است که موجب ارتقای تجارت با عراق خواهد شد.
بهزاد رقابت جدی سایر کشورها به ویژه چین و آغاز تغییر الگوی حضور آنها در عراق را متذکر شد و بیان کرد: استفاده و به کارگیری تکنولوژی سبک و آسان و طراحی خطوط بستهبندی و فروش ماشینآلات نیمهصنعتی و صنعتی توام با آموزشهای مرحلهای مشترک با عراق به عنوان بخشی از طرح کلان عراق در توجه به تولید محلی در حال انجام است که میتواند به عنوان راهبردی جدی توسط شرکتهای ایرانی مورد توجه باشد.رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به رشد مثبت پیشبینی شده در تولید ناخالص داخلی عراق و روند رو به ثبات این کشور ابراز امیدواری کرد که تسهیل مسیر تجارت، بهرهگیری از سیاستهای همگن تولید، اصلاح نظام مالی در حمایت از واحدهای صادراتگرا سه عامل مهم مورد نیاز بخش خصوصی ایران است که میتواند افزایش تجارت محصولات پلاستیکی با عراق را در برنامهای میانمدت حداقل به دو برابر وضع موجود افزایش دهد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد