پول بلیت را چرا نمی‌دهند؟

شورای سردبیری
کدخبر: 541984

یکم– به گزارش خبرگزاری مهر، مجید اخوان، سخنگوی وزارت راه‌وشهرسازی خاطرنشان کرد: همانطور که پیش از این به اطلاع مسافران محترم رسانده شده بود، در صورتی که بلیت به‌صورت مستقیم از سایت شرکت هواپیمایی خریداری شده باشد، مسافران می‌توانند با مراجعه به بخش «استرداد» در همان سایت، نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کنند و شرکت‌های هواپیمایی مکلف هستند وجوه پرداختی مسافران را به همان حساب خریدار بازگردانند. وی افزود: در مواردی که بلیت از طریق دفاتر خدمات مسافرتی خریداری شده است، مسافران باید از طریق همان مسیر ارتباطی که برای خرید بلیت اقدام کرده‌اند، درخواست استرداد وجه دهند. دفاتر نیز موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند دریافت وجه از شرکت هواپیمایی و واریز آن به حساب مسافر را دنبال کنند.

دوم– برخلاف گفته‌های این مدیر دولتی برخی شرکت‌های هواپیمایی در پس‌دادن پول بلیت‌های شهروندانی که بلیت پرواز برای یک کشور همسایه خریداری کرده بودند و پرواز آنها روز ۲۴خرداد بوده است تاخیر کرده‌اند؟ شاید این درباره برخی شرکت‌های هواپیمایی بی‌نام و نشان درست باشد اما شرکت‌های هواپیمایی معتبر و قدیمی چنین کاری نمی‌کنند. این شرکت‌ها حاضر نمی‌شوند با تاخیر در پس دادن بهای بلیت شهروندان با اعتبار خود بازی کنند. اینطور نیست و یک شرکت نامدار چنین کاری کرده است.

شاید شرکت‌های هواپیمایی پول بلیت پروازهای باطل‌شده را پرداخت کرده‌اند اما چرا برخی شرکت‌های واسطه، پول را به حساب مشتریان نریخته‌اند؟ برخلاف این حرف اتفاقا یکی از شرکت‌های با نام و پرآوازه که تبلیغات سراسری‌اش چشم‌ها را خیره می‌کند واسطه این کار بوده و پول‌ها به حساب مشتریان نیامده است .

سوم– حالا چه باید کرد؟ نویسنده این نوشته قول می‌دهد اگر تا امروز پنجشنبه پول بلیت پرواز کنسل‌شده مشتریان پس داده نشود هم نام شرکت هواپیمایی و هم نام شرکت واسطه را در همین ستون معرفی کند.

وب گردی