20 - 11 - 2019
پایان جشنواره کتاب و رسانه فرصتی برای آسیبشناسی باشد
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره نباید صرفا برای برگزیدهشدن باشد، تاکید کرد: پایان جشنواره کتاب و رسانه باید آغازی برای آسیبشناسی و شروع بررسی نقاط ضعف و قوت باشد.
محمد خدادی عصر دیروز در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه در پژوهشکده هنر و معماری با اشاره به جایگاه رسانه و خبرنگاران به ارزش مخاطب بهعنوان یک سرمایه اصلی برای رسانه اشاره کرد و گفت: در گذشته از رسانه به مخاطب میرسیدند اما امروز برعکس شده و از مخاطب به رسانه میرسند.
وی اظهار داشت: امروز باید به سلایق و علایق مخاطبان به عنوان انتخابکننده و یک ارزیاب واقعی توجه ویژه داشته باشیم چراکه امروز هر شهروند با داشتن یک گوشی موبایل به عنوان یک خبرنگار محسوب میشود.
مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد: امروز نیازمند مهندسی مخاطبشناسی برای رسانهها هستیم تا متناسب با سلایق آنها تولید محتوا کرده و گام برداریم.
خدادی با تاکید براینکه هر پدیدهای باید به دغدغه تبدیل شود، گفت: هیچ رسانهای قرار نیست جای رسانه دیگر را بگیرد و هیچ رسانهای نیز قرار نیست حذف شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: رسانههایی امروز میتوانند موفق عمل کنند که متناسب با نیاز و سلایق مخاطبان حرکت کنند.
به گفته وی، باید خامفروشی را کنار بگذاریم و به تولید محتوا و تنوع اندیشه توجه کنیم.
مدیرعامل سابق ایرنا وجود خبرنگاران تخصصی را نیاز ضروری کشور عنوان کرد و گفت: وجود خبرنگار حوزه کتاب خوب است چون خود کتاب یک رسانه است.
خدادی تاکید کرد: کسی که زنده است باید کتاب بخواند. انسان با کتاب زنده است.
آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه به منظور تجلیل از برترینها در حال برگزاری است.
در این آیین از علی دهباشی مدیر مجله بخار با تندیس درخت معرفت و لوح سپاس و از خانم نیلوفر زندیان مدیر و تهیهکننده رادیو کتاب به عنوان پیشکسوتان و فعالان حوزه کتاب و رسانه نیز با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسینیپور، مدیرعامل خانه کتاب تجلیل شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد