24 - 05 - 2022
وجود ۹۳۵ هزار دانشآموز بازمانده و تارک تحصیل در کشور
«جهانصنعت»- مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش از وجود حدود ۱۸۵ دانشآموز بازمانده از تحصیل و ۷۵۰ هزار دانشآموز تارک تحصیل در کشور خبر داد. محمدحسین حسینی در سلسله نشستهای فقر چندبعدی و سیاستهای فقرزدایی با عنوان «فقر آموزشی در ایران» که با همکاری دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه و مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه خوشحالم نهادهای بیرونی به موضوعات آموزشوپرورش ورود میکنند گفت: هیچ راه همواری برای توسعه کشور جز آموزشوپرورش نداریم.
وی افزود: پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانشآموزان همانند ظرفی است که اگر پر شود میتوان انتظار داشت توسعه و پیشرفت در دیگر بخشها رقم بخورد. اگر تمایل داشته باشیم که کشور همواره پویا و مترقی باشد راهش این است که همه بچههای ما در مدرسه باشند و همه آنها بیاموزند، وضعیتی شکل میگیرد که دانشآموزان ما مسوولیتپذیری، نوعدوستی و وطندوستی ایرانی خواهند ساخت که آرزوی همه ما است. مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: اما اگر به هر دلیلی بچههای ما مدرسه نیامدند و یا با افت تحصیلی به مقاطع بالاتر رفتند و در مقابل دانشآموزانی با هزینههای هنگفت به بالاترین کیفیت یادگیری دست یافتند، یک شکاف بسیار فاجعهبار ایجاد میشود که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت. همین شکاف و اختلاف است که میتواند سرچشمه بزه و فساد و غیره شود. حسینی با بیان اینکه ما گاهی با اقداماتی که انجام میدهیم یک مساله پیچیده را بغرنجتر و پیچیدهتر میکنیم گفت: اینکه بچهها بیرون از مدرسه باشند و یا یادگیری خوبی نداشته باشند سرچشمه ناملایمات است. لازم است یک گفتمان انتقادی شکل بگیرد مبنی بر آنکه حال آموزشوپرورش خوب نیست؛ ۷۵۰ هزار تارک تحصیل و ۱۸۵ هزار بازمانده از تحصیل داریم. در زمینه دسترسی آموزشی، فضا و تجهیزات و حضور دانشآموز در مدرسه بسیار مهم است. همچنین لازم است در زمینه کیفیت آموزش مطالبهگری شود. وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که حال آموزشوپرورش خوب شود. برگزاری چنین جلساتی به ما امید میدهد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد