نشان ملی گردشگری سلامت ایران رونمایی می‌شود

گروه فرهنگ و گردشگری
کدخبر: 573186
اتاق بازرگانی ایران به همراه وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی، به زودی از نشان ملی گردشگری سلامت ایران رونمایی خواهد.
نشان ملی گردشگری سلامت ایران رونمایی می‌شود

جهان‌صنعت– اتاق بازرگانی ایران با همکاری وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی بازاریابی جهانی گردشگری سلامت را ساماندهی می‌کند.

این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفته تا با ایجاد یک برند واحد مسیر بازاریابی جهانی و حذف واسطه‌گری در حوزه گردشگری سلامت تسهیل شود.

سیدمصطفی موسوی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در نشست هماهنگی برگزاری «همایش بین‌المللی رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران» با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری تهران، سازمان ایکریک (اتاق‌های بازرگانی کشورهای اسلامی) و سایر نهادهای مرتبط گفت: «گردشگری سلامت یکی از شاخه‌های مهم گردشگری جهانی است و ایران با برخورداری از خدمات درمانی باکیفیت و هزینه‌های رقابتی ظرفیت بالایی برای حضور موثر در این بازار دارد.»

او افزود: «هر گردشگر سلامت بین ۳تا۵‌هزار دلار در ایران هزینه کرده و ایجاد برند ملی می‌تواند با حذف کامل دلالی منافع بیشتری را نصیب فعالان این حوزه، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کند.»

به گفته موسوی، در حال حاضر گردشگری سلامت کشور به‌صورت پراکنده و بدون ساختار منسجم در حال فعالیت است و بسیاری از گردشگران کشورهای همسایه و حاشیه خلیج‌فارس از ظرفیت‌ها و استانداردهای مراکز درمانی ایران بی‌اطلاع هستند.

او تصریح کرد: «اتاق بازرگانی با همکاری وزارت بهداشت و دستگاه‌های مرتبط طراحی برند ملی گردشگری سلامت را برای بازاریابی بین‌المللی این حوزه در دستور کار قرار داده است.»

موسوی همچنین از انتشار فراخوان طراحی برند و شعار ملی گردشگری سلامت خبر داد و گفت: «طرح‌های ارسالی از سوی طراحان داخلی در دبیرخانه همایش بین‌المللی دریافت می‌شود و پس از داوری برند نهایی در همایش رسمی رونمایی خواهد شد.»

محمد جهانگیری، رییس کمیته گردشگری سلامت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز اعلام کرد: «رونمایی از برند ملی گردشگری سلامت ایران در آستانه برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی رووسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای اسلامی در تهران انجام می‌شود و ظرفیت‌های درمانی و خدماتی کشور در این نشست بین‌المللی معرفی خواهد شد.»

به گفته او، پیشنهاد ساخت این برند از سوی اتاق بازرگانی ایران ارائه شده و همایش رونمایی نیز با همکاری شهرداری تهران، وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

جهانگیری تاکید کرد: «با نهایی شدن برند ملی گردشگری سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌توانند با استفاده از این برند بازاریابی بین‌المللی خود را به‌صورت هدفمند و یکپارچه آغاز کنند.»

وب گردی