29 - 01 - 2022
مهلت یک ماهه «واتسآپ» برای رفع نگرانی اتحادیه اروپا
رویترز- کمیسیون اروپا در پی شکایت گروههای مصرفکننده اعلام کرد واتسآپ تا پایان فوریه مهلت یافت تا درباره تغییرات انجامشده در سیاست حریم خصوصی این سرویس پیامرسانی و منطبق بودن آن با قوانین حمایت از مصرفکننده اتحادیه اروپا توضیح دهد. سازمان مصرفکننده اروپایی و هشت عضو این سازمان به کمیسیون اروپا و شبکه اروپایی سازمانهای مصرفکننده شکایت برده و اعلام کردند واتسآپ به شکل غیرمنصفانه کاربران را برای پذیرش سیاست حریم خصوصی خود و موافقت با اشتراکگذاری بخشی از اطلاعات آنها با «مِتا پلتفرمز» (فیسبوک سابق) و سایر شرکتهای این گروه تحت فشار قرار داده است. «دیدیه ریندرز» کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اظهار کرد: در این نگرانیها سهیم است و از واتسآپ خواست درباره سیاستش روشنگری کرده و مشخص کند آیا این سیاست منطبق با قانون حمایت از مصرفکننده اروپا است یا خیر. در بیانیه کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا آمده است: واتسآپ تا پایان فوریه مهلت دارد تا با تعهدات محکم درباره نحوه رسیدگی به نگرانیهای مذکور مراجعه کند. این مساله که آیا واتسآپ اطلاعات کافی درباره شرایط جدید استفاده از سرویس فراهم میکند و آیا منصفانه است که اطلاعیههای واتسآپ (نوتیفیکیشنها) باعث میشوند کاربران سیاست حریم خصوصی جدید را قبول کنند، از جمله موارد مورد نگرانی است. کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد نگران مبادله اطلاعات شخصی کاربران بین واتسآپ و گروههای شخص ثالث یا سایر شرکتهای مِتا پلتفرمز است. کاربران واتسآپ در ژانویه درباره بهروزرسانی شرایط استفاده از سرویس این پیامرسان اعتراض کرده بودند و بسیاری معتقد بودند این بهروزرسانی به اشتراکگذاری اطلاعات با فیسبوک منتهی میشود که اکنون «مِتا» نامیده میشود. بسیاری از کاربران تصور کردند مخالفت با شرایط جدید استفاده از سرویس به مسدود شدن حساب کاربری آنها منجر میشود. در واقع تغییر چندانی روی نداد. با این حال واتسآپ مجبور شد تغییراتش را به تاخیر بیندازد و ماهها تلاش کرد دیدگاه عمومی را در این باره تغییر دهد. بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی واتسآپ اعلام کرد این شرکت درباره نحوه حمایت از حریم خصوصی کاربران در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا و منطبق با تعهداتش، به کمیسیون اروپا توضیحاتش را ارائه خواهد کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد