لزوم حضور صنایع‌دستی در همه رویدادها

گروه فرهنگ و گردشگری
کدخبر: 567783
معاون صنایع‌دستی کشور بر ضرورت حضور فعال صنایع‌دستی در همه رویدادهای فرهنگی و اجتماعی برای معرفی و فروش این محصولات تاکید کرد.
لزوم حضور صنایع‌دستی در همه رویدادها

جهان‌صنعت– معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور بر ضرورت حضور فعال در تمام رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی برای معرفی و فروش صنایع‌دستی تاکید کرد. مریم جلالی گفت: نباید معرفی صنایع‌دستی را محدود به نمایشگاه‌های تخصصی یا برنامه‌های ویژه حوزه میراث فرهنگی کنیم بلکه باید در همه عرصه‌ها از جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان حضور موثر داشته باشیم. وی با بیان اینکه مدیران حوزه صنایع‌دستی باید ذهنی انعطاف‌پذیر و فرصت‌جو داشته باشند، افزود: هدف از این حضور نه‌تنها معرفی بلکه توسعه فروش و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی در میان مردم است. جلالی با اشاره به پیوند گسترده صنایع‌دستی با سایر حوزه‌ها تصریح کرد: صنایع‌دستی حتی در عرصه سیاست و دیپلماسی فرهنگی نیز نقش دارد. استفاده از آثار صنایع‌دستی در دیدارهای رسمی و تشریفات دولتی بخشی از هویت فرهنگی ایران را به جهانیان نشان می‌دهد. او تاکید کرد: صنایع‌دستی صرفا یک کالای هنری نبوده بلکه حامل فرهنگ و هویت ملی ماست. معاون صنایع‌دستی با اشاره به لزوم نگاه فرصت‌محور مدیران استانی گفت: باید از هر موقعیت و برنامه‌ای حتی کوچک‌ترین رویدادها برای معرفی و فروش صنایع‌دستی بهره گرفت. وی در توضیح نمونه‌ای از این هم‌افزایی افزود: در جشنواره تئاتر خیابانی می‌توان با طراحی نمایش‌هایی با محوریت صنایع‌دستی مردم را با ارزش‌های این آثار آشنا کرد. خودِ فضای تجمع مردم نیز فرصتی برای معرفی و عرضه محصولات است. جلالی با اشاره به نمونه موفق مریوان، شهر جهانی «کلاش» گفت: وقتی در تئاترهای خیابانی از عناصر بومی مانند کلاش استفاده می‌شود هم‌افزایی فرهنگی و اقتصادی چشمگیری به وجود می‌آید. وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ذهنی ظرفیت‌ساز و فرصت‌طلب داشته باشیم همیشه بهانه‌ای برای معرفی و فروش صنایع‌دستی وجود دارد فقط باید بخواهیم و نگاه‌مان را از محدودیت به فرصت تغییر دهیم.

وب گردی