فرار مغزها در صنعت بازی

گروه فناوری
کدخبر: 554406
نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وجود بیش از ۵۰ میلیون گیمر در ایران، عملکرد ضعیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از بازی‌های رایانه‌ای را نقد کرد و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان نخبه برای تولیدات داخلی تاکید نمود.
فرار مغزها در صنعت بازی

جهان صنعت– نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وجود بیش از ۵۰‌میلیون گیمر در کشور، از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از بازی‌های رایانه‌ای انتقاد کرد و گفت این وزارتخانه به‌عنوان متولی اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حمایت لازم و مورد انتظار را نداشته است.  علی یزدی‌خواه تاکید کرد که جوانان نخبه ایرانی جزو بهترین بازی‌سازان دنیا هستند و باید از این ظرفیت برای تولیدات داخلی استفاده شود. به گفته نماینده مردم تهران، در حال حاضر بیش از ۵۰‌میلیون گیمر در کشور وجود دارد که نزدیک به ۳۰‌میلیون نفر از آنها به ‌طور مرتب بازی می‌کنند و میانگین زمان روزانه بازی برای بخش عمده‌ای از فرزندان کشور، نزدیک به ۹۰‌دقیقه است. یزدی‌خواه با بیان اینکه امروز بازی‌های ویدئویی در فرهنگ‌سازی حتی از فیلم و کتاب پیشی گرفته‌اند، به اهمیت اقتصادی این صنعت نیز اشاره کرد. او گفت گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای در دنیا حدود ۴۰۰‌میلیارد دلار و در ایران «ده‌ها همت» است. نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که انتقال مفاهیم از طریق بازی‌ها تاثیرگذاری عمیقی دارد زیرا مخاطب با علاقه و انگیزه در نقش خود کنشگری می‌کند. این نماینده مجلس ادامه داد: «بازی‌هایی که در دنیای غرب تولید می‌شود، عمدتا مبتنی بر بحث درآمدزایی و فروش است اما در کشور ما به دلیل اینکه این بازی‌ها به فرزندان ما جهت فکری، اخلاقی، اعتقادی، اقتصادی و علمی و امثالهم می‌دهد، شاید بحث درآمدزایی در درجه اول نباشد و بر بحث آموزش آن تاکید بیشتری باشد.» یزدی‌خواه به خروج بازی‌سازان از کشور اشاره کرد و گفت: «گروهی از بهترین بازی‌سازان دنیا، جوانان نخبه ایرانی هستند که یا در ایران یا در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، ترکیه و کشورهای اروپایی هستند و سفارش کشورها را برای تولید بازی انجام می‌دهند، پس ظرفیت بالقوه و بالفعل وجود دارد و می‌توان و باید از این ظرفیت برای تولیدات داخلی استفاده کرد.»

منبع: خانه ملت

وب گردی