11 - 10 - 2017
علاقهمندی ژاپنیها برای ورود به پروژههای ریلی
وزارت راه- قائممقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم ۱۲ میلیارد دلاری فاینانس برای پروژههای وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است، گفت: برای ساخت راهآهن جدید تهران برای تردد از زیر شهر با ژاپنیها در حال مذاکره هستیم.
اصغر فخریهکاشان با بیان اینکه برای توزیع ۵۵ میلیارد دلاری فاینانسهای مصوبشده در بودجه، هیچ سقفی برای هیچ یک از وزارتخانهها و دستگاهها مشخص نشده است، گفت: تا کنون تکلیف بیش از ۳۰ میلیارد دلار از این فاینانسها مشخص شده است که وزارت راه و شهرسازی برای ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار آن پروژه معرفی کرده است.
قائممقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درحال حاضر مذاکرات بانک مرکزی با اگزیمبانک چین برای برقی کردن راهآهن تهران- مشهد به اتمام رسیده است، گفت: قرار است همین الگوی مذاکرات و قرارداد در سایر پروژهها تکرار شود.
وی ادامه داد: برای برقی کردن خط آهن تهران- اصفهان، خرید هفت دستگاه لوکوموتیو برقی و انتقال این تکنولوژیها از فاینانس آلمانی استفاده خواهیم کرد. بخشی از قرارداد میتواند به سیگنالینگ راهآهن تهران- مشهد اختصاص یابد که هنوز تصمیم خود را در این باره نگرفتهایم.
فخریهکاشان از سفر نمایندگان آلمانی به ایران در آینده نزدیک برای نهایی کردن فاینانس سه میلیارد یورویی خبر داد و گفت: در سفر هیات آلمانی به ایران قرارداد این فاینانس به امضا میرسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژهای که وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از فاینانس هشت میلیارد یورویی کره جنوبی معرفی کرده، ساخت راهآهن برقی اصفهان- اهواز به صورت دوخطه است.
این مقام مسوول با بیان اینکه در پروژه راهآهن چابهار- زاهدان و توسعه منطقه مکران برای برخورداری از فاینانس ۱۰ میلیارد دلاری ژاپنیها استفاده خواهیم کرد، گفت: بخشی از اقدامات برای توسعه سواحل مکران برعهده سازمان بنادر است بنابراین برای اجرای این پروژه از فاینانس ژاپنیها استفاده خواهیم کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد