4 - 03 - 2021
ضرورت برنامهریزی برای حضور خارجیها در بازار ایران
ایرنا- دبیرکل انجمن صنایع لوازمخانگی ایران گفت: شرکتهای خارجی علاقهمند به بازگشت و حضور مجدد در بازار بزرگ ایران هستند، اما این بار باید هوشمندانه و مشروط با آنها مذاکره کنیم تا عمق همکاریها افزایش یابد. عباسهاشمی افزود: در سالهای گذشته خروج برندهای مطرح خارجی از کشورمان به اجبار و تحت فشار آمریکاییها اتفاق افتاد، این در حالی است که اکثر آنها خواهان استمرار حضور در بازار ایران بودند.
وی گفت: همین خروج اما برکاتی با خود به دنبال داشت که از جمله آنها صنعت داخلی به خودش آمد و توانست راه توسعه خود را پیدا کند.
به گفتههاشمی، امروز رشد بسیار خوبی در تعمیق ساخت داخل انواع لوازمخانگی در کشور اتفاق افتاده و بسیاری اقلام که در گذشته باید معطل تخصیص ارز آنها از سوی بانک مرکزی میبودیم، به همت و تلاش متخصصان و مهندسان داخلی ساخته میشود. وی یادآور شد: با این حال، تهیه و تامین برخی اقلام در داخل بهصرفه نیست و همچنان نیازمند واردات است.دبیرکل انجمن صنایع لوازمخانگی ایران، در ادامه از برنامهریزی وزارت صنعت برای تولید ۲۵ میلیون دستگاه لوازمخانگی در کشور در افق ۱۴۰۴ خبر داد و افزود: این هدف با توجه به بازار بزرگ ۴۰۰ میلیونی کشورهای منطقه و همسایگان و گردش مالی ۲۷ میلیارد دلاری آنها در تامین لوازم خانگی در نظر گرفته شده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد