19 - 02 - 2022
شکایت دائمی مردم از نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودرو
خانه ملت- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شکایت دائمی مردم از نمایندگیهای خدمات پس از فروش گفت: انتظار میرود خودروهای صفر و نو نیازی به مراجعه به خدمات پس از فروش نداشته باشند، با این وجود اگر یکی از قطعات خودرو خراب شد، این قطعه در نمایندگیهای خدمات پس از فروش باید به صورت رایگان تعویض شود، زیرا عمر هر قطعه به صورت استاندارد مشخص است و گارانتی خودروسازان برای این امور باید معتبر باشد.
حجتالله فیروزی درباره نحوه ارائه خدمات در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودرو، گفت: گزارشهای متعددی به صورت مستمر درباره کیفیت نامطلوب خودروهای صفری که مردم از خودروسازان تحویل میگیرند به نمایندگان میرسد، براساس این گزارشها بسیاری از قطعات خودروهای صفر از همان ابتدای تحویل معیوب است و مردم ناچار هستند با وجود اینکه تنها چند هفته یا چند ماه از تحویل خودرو گذشته، برای تعمیر این قطعات به نمایندگیهای خدمات پس از فروش مراجعه کنند.
وی افزود: صرف نظر از اینکه مشکلات بسیاری در نمایندگیهای خدمات پس از فروش در پذیرش مشتریان وجود دارد و افراد به آسانی نمیتوانند از خدمات آنها استفاده کنند، بسیاری از قطعاتی که به تعویض نیاز دارند، از ابتدای تحویل به مردم نیز کیفیت مناسبی ندارند و در برخی موارد و براساس گزارشهای مردمی در ابتدا هم قطعات استفادهشده مستعمل است.
وی اضافه کرد: انتظار میرود خودروهای صفر و نو نیازی به مراجعه به نمایندگیهای خدمات پس از فروش نداشته باشند، با این وجود اگر یکی از قطعات خودرو خراب شد، این قطعه در این نمایندگیها باید به صورت رایگان تعویض شود، زیرا عمر هر قطعه به صورت استاندارد مشخص است و گارانتی خودروسازان برای این امور باید معتبر باشد.این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در وهله نخست خودروسازان باید در تولید خودرو از قطعات باکیفیت استفاده کنند تا مردم به زحمت نیفتند و در مرحله بعدی نمایندگیهای خدمات پس از فروش نباید از پذیرش مشتری و نکته بعد تعویض قطعات معیوب به صورت رایگان شانه خالی کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با اشاره به وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارائه خدمات مناسب توسط نمایندگیهای خدمات پس از فروش تصریح کرد: مجموعه بازرسی این وزارتخانه باید با سرکشیهای مستمر بر نمایندگیها از بروز تخلفهایی مانند دریافت هزینه بابت تعویض قطعات معیوب و بیکیفیت و… جلوگیری کنند.
به گفته فیروزی، هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان باید به موضوع شکایت دائمی مردم از نمایندگیهای خدمات پس از فروش نیز در جریان بررسی وضعیت صنعت خودروسازی رسیدگی کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد